Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Τρικύλινδρη επανάσταση

Η τοποθέτηση ενός τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα κινητήρα 999 κ.εκ. στο αμάξωμα ενός μικρομεσαίου μοντέλου όπως το Focus προκαλεί αναμφισβήτητα έκπληξη.
Αποδεικνύει ωστόσο την πρόοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης αποκομίζοντας τη μέγιστη δυνατή ισχύ και τις χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων από μοτέρ πολύ χαμηλού κυβισμού. Με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου και turbo ο μικρότερος EcoBoost κινητήρας της Ford θα κινεί το Focus, αποδίδoντας 100 και 125 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση η μέση θεωρητική κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται στα 4,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 109 γραμμ./χλμ. ενώ στη δεύτερη οι αντίστοιχες τιμές είναι 5,0 λίτρα/100 χλμ. και 114 γραμμ./χλμ. Στην Ελλάδα το τρικύλινδρο Focus θα διατίθεται από τον Απρίλιο, ενώ θα ακολουθήσουν τα τρικύλινδρα C-MAX και B-MAX.