Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Ο «άρχοντας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Είναι ο απόλυτος κυρίαρχος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο Σεμπαστιάν Λεμπ κατέκτησε την Κυριακή (8/10) το 9ο πρωτάθλημα WRC στην καριέρα του και μάλιστα συνεχόμενο κι έγραψε άλλη μία «χρυσή» σελίδα στο σπορ, πριν ουσιαστικά αποχωρήσει.
Ο αλσατός έχει δηλώσει ότι του χρόνου θα λάβει μέρος μόνο σε μερικούς αγώνες που θα επιλέξει ο ίδιος, καθώς ενδιαφέρεται να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και στο WTCC.
Το κάνει έχοντας γράψει ιστορία, όχι μόνο στο WRC, αλλά και γενικότερα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο Λεμπ είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει καταφέρει να πανηγυρίσει 9 πρωταθλήματα και μάλιστα συνεχόμενα στην ίδια κατηγορία. Ο απόλυτος κυρίαρχος της Formula 1, Μίκαελ Σουμάχερ, έχει 7 τίτλους, ενώ ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει μεν 9 τίτλους, αλλά σε διαφορετικές κατηγορίες: 6 στα MotoGP, 1 στην κατηγορία 500cc, 1 στην κατηγορία 250cc και 1 στην κατηγορία 125cc.
«Εννέα τίτλοι! Ναι τα καταφέραμε, αυτό είναι κάτι τεράστιο. Είμαι ο εννιάκις πρωταθλητής (σ.σ. nonuple champion). Εννιάκις (σ.σ. nonuple) δεν ξέρω καν αυτή τη λέξη, θα πρέπει να τη μάθω τώρα!», δήλωσε μετά τον θρίαμβό του στον αγώνα της Γαλλίας που τον έστεψε πρωταθλητή δύο γύρους πριν το φινάλε του πρωταθλήματος, χαρίζοντας και στη Citroen τον 8ο τίτλο της στους κατασκευαστές.
 Άλλωστε, τα ρεκόρ του στο άθλημα δεν είχαν προϊδεάσει τους οπαδούς, αλλά και τους αντιπάλους του για τίποτα λιγότερο...
Στην κορυφή σχεδόν σε κάθε κατηγορία
Ο Λεμπ βλέπει το όνομά του να φιγουράρει στην κορυφή στις περισσότερες από τις λίστες των ρεκόρ του αθλήματος.
Κατ`αρχήν, όπως είπαμε, είναι ο οδηγός με τους περισσότερους παγκόσμιους τίτλους (9) τους οποίους έχει κατακτήσει μαζί με τον συνοδηγό του, Ντανιέλ Ελενά.
Παράλληλα, κατέχει το ρεκόρ των περισσότερων σερί νικών (6), των περισσότερων νικών σε μία σεζόν (11 το 2008), των περισσότερων νικών σε ένα ράλι (9 στο ράλι Γερμανίας), των περισσότερων παρουσιών στο podium (112) και των περισσότερων συνεχόμενων παρουσιών στο podium (15 από τη Σαρδηνία το 2008 μέχρι την Αργεντινή το 2009).
 Επιπλέον, μετρά τις περισσότερες νίκες στο άθλημα (75), αλλά και τους περισσότερους θριάμβους σε ειδικές διαδρομές (874). Παράλληλα, έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους (1525), ενώ μόνο στη λίστα των οδηγών με τις περισσότερες εκκινήσεις βρίσκεται στην 4η θέση, με τον «θρυλικό» Κάρλος Σάινθ να έχει 196 και τον Λεμπ 162.
Οι 9 «χρυσοί» τίτλοι
2004
 Έχοντας τερματίζει μόλις 10ος το 2002, αλλά όντας εντυπωσιακός το 2003 κατακτώντας τη 2η θέση, ο Λεμπ πανηγύρισε τον πρώτο - από τους πολλούς που θα ακολουθούσαν - τίτλο του στο WRC το 2004 με τη βοήθεια του συνοδηγού του, Ντανιέλ Ελενά. Έγινε έτσι ο δεύτερος Γάλλος στην ιστορία που κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο μετά τον Ντιντιέ Οριόλ το 1994, αλλά ο πρώτος που το κατάφερε και με γαλλικό αυτοκίνητο, το Citroen του. Από τις 6 νίκες που κατέκτησε, αυτή που ξεχώρισε ήταν στη Σουηδία στο ξεκίνημα της σεζόν, καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός που δεν καταγόταν από τις Σκανδιναβικές χώρες που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο συγκεκριμένο ράλι.
2005
 Ο Λεμπ ήταν απόλυτος κυρίαρχος στο πρωτάθλημα του 2005: 10 νίκες, από τις οποίες οι 6 συνεχόμενες (Νέα Ζηλανδία, Ιταλία, Κύπρος, Τουρκία, Ελλάδα και Αργεντινή) και η εξασφάλιση του πρωταθλήματος από την Ιαπωνία, αν και απέμεναν τρεις αγώνες. Στο ράλι της Κορσικής, μάλιστα, έκανε το απόλυτο, καθώς σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και στις 12 ειδικές διαδρομές του αγώνα!
2006
 Με τη Citroen να έχει αποσυρθεί από το WRC, ο Λεμπ συνεχίζει να αγωνίζεται στο τιμόνι ενός Xsara της Kronos Racing που έχει, όμως, τη στήριξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Λεμπ τα πηγαίνει ξανά εξαιρετικά τερματίζοντας στην 1η ή τη 2η θέση σε κάθε αγώνα, μέχρις ότου ένα ατύχημα με το ποδήλατο να του στοιχήσει τη συμμετοχή του στους 4 τελευταίους αγώνες λόγω κατάγματος στο δεξί χέρι. Παρόλα αυτά, έχει πάρει μεγάλη διαφορά από τους διώκτες του και ο μοναδικός που ήταν σε θέση να τον απειλήσει, ο Μάρκους Γκρόνχολμ, δεν καταφέρνει να του «κλέψει» τον τίτλο, καθώς δεν μπορεί να τερματίσει πάνω από την 3η θέση στην Αυστραλία, με αποτέλεσμα ο Αλσατός να στεφθεί μέσω... ίντερνετ - όπου και παρακολούθησε τον αγώνα - πρωταθλητής.
2007
 Η Citroen επιστρέφει... δριμύτερη το 2007 με το CR4 WRC που επιτρέπει στον Λεμπ να πρωταγωνιστήσει για ακόμη μία φορά, προσθέτοντας άλλες 8 νίκες στο ενεργητικό του. Παρόλα αυτά, η μάχη με τον Μάρκους Γκρόνχολμ είναι για άλλη μία χρονιά «σκληρή», με τον Γάλλο να έχει και δύο εγκαταλείψεις, στην Ιταλία και την Ιαπωνία. Παρόλα αυτά, κατάφερε να πάρει τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του, έστω και με διαφορά μόλις 4 βαθμών από τον βασικό αντίπαλό του.
2008
 Με τον Γκρόνχολμ να έχει αποσυρθεί, ο Μίκο Χίρβονεν μετατρέπεται στον νούμερο 1 ανταγωνιστή του Λεμπ. Κερδίζει τους 3 από τους 4 πρώτους αγώνας, ενώ για πρώτη φορά στην καριέρα του στέφεται νικητής και στο «ράλι των 1000 λιμνών» στη Φινλανδία, έστω κι αν δοκιμάζει τις αντοχές του στα όρια, με τον Ελενά να εκμυστηρεύεται: «Πριν φτάσουμε στον τερματισμό είπαμε "αυτό δεν το ξανακάνουμε ποτέ!"». Σπάζοντας το ρεκόρ που κατείχε ο ίδιος για τις περισσότερες νίκες σε μία σεζόν πανηγυρίζοντας 11, το 5ο πρωτάθλημα είναι γεγονός.
2009
 Στο... κουτσουρεμένο καλεντάρι με μόλις 12 αγώνες, ο Λεμπ κατακτά τον τίτλο αφήνοντας πίσω του μόλις με 1 βαθμό τον Χίρβονεν. Ο Αλσατός κερδίζει 7 αγώνες έναντι 4 του Φινλανδού, θριαμβεύοντας στον τελευταίο αγώνα στη Μεγάλη Βρετανία.
2010
 Έπειτα από δύο αγωνιώδεις σεζόν, ο Λεμπ επιστρέφει στις άνετες επικρατήσεις. Με 8 νίκες και τερματίζοντας μόλις μία φορά εκτός podium (5ος στην Ιαπωνία), ο Γάλλος στέφεται πρωταθλητής μπροστά στους συμπατριώτες του στην Αλσατία, ξανά δύο αγώνες πριν το φινάλε.

2011

 Με την κόντρα του με τον teammate του, Σεμπαστιάν Ογιέ, να μαίνεται, ο Λεμπ δεν έφτασε απερίσπαστος στην κατάκτηση του 8ου τίτλου του. Νίκησε σε 5 αγώνες, όσους και ο έτερος Γάλλος κι εγκατέλειψε στους δύο από τους τρεις τελευταίους, τερματίζοντας, πάντως, πρώτος στη γενική κατάταξη.
2012
 Το 9ο πρωτάθλημα έρχεται πάλι δύο αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν και ξανά στην Αλσατία. Ο Λεμπ επιβεβαιώνει τον τίτλο του ως απόλυτος «κυρίαρχος» του μηχανοκίνητου αθλητισμού και πλέον ετοιμάζεται για το φινάλε και τη νέα του αρχή στο WTCC...
woop