Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

REGAL 2750 Ενα ακόμη νέο μοντέλο της REGAL BOATS

Το αμερικανικό cuddy συνδυάζει ποιότητα  κατασκευής, επιδόσεις και λειτουργικότητα, δημιουργώντας ένα πολυχρηστικό σκάφος
Η Regal ιδρύθηκε το 1969 από την οικογένεια Kuck. Για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, σε πείσμα της φρενίτιδας των συγχωνεύσεων, το αμερικανικό ναυπηγείο παραμένει οικογενειακή επιχείρηση. Σήμερα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, καθώς προσφέρει έναν σπάνιο συνδυασμό τεχνολογίας, στυλ και ποιότητας κατασκευής. Η σύγχρονη γκάμα της Regal περιλαμβάνει 30 μοντέλα από τα 19 έως 52 πόδια. Το Regal 2750 είναι ένα σύγχρονο, πολυχρηστικό cuddy cabin, που απευθύνεται τόσο στους φίλους των επιδόσεων, όσο και στους φίλους των ταξιδιών μεσαίων αποστάσεων.

ΓΑΣΤΡΑ – ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Το σκάφος χτίζεται πάνω στην γνωστή, πολυβραβευμένη και πατενταρισμένη γάστρα FasTrack της Regal, μια γάστρα με steps σε όλο της το πλάτος και τα χαρακτηριστικά ανεστραμμένα πτερύγια καρχαρία στα chines. Πρόκειται για μια γάστρα που παγιδεύει ένα στρώμα αέρα από κάτω, στο οποίο κινείται το σκάφος με περιορισμένες τριβές και επιτυγχάνει επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, ενώ απαλείφει τα περισσότερα από τα κλασικά προβλήματα των απλών steps. Το πρυμιό deadrise των 24 μοιρών είναι ανάλογο με αυτό των αγωνιστικών σκαφών, επιτρέποντας προβλέψιμη και ασφαλή πλεύση ακόμη και στον άσχημο καιρό. Η κατασκευή γίνεται από φάιμπερ, βινυλεστέρα και ισοφθαλικές ρητίνες. Το σκάφος συνοδεύεται από πιστοποιητικά ΝΜΜΑ και ISO, ενώ ο συνδυασμός των επανειλημμένων βραβεύσεων από την J.D.Power & Associates και της εντυπωσιακής εργοστασιακής εγγύησης δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης της ποιότητας κατασκευής. Το χαμηλό προφίλ της πλώρης σημαίνει εξαιρετικό ζύγισμα, κέντρο αεροδυναμικής πίεσης κοντά στο κέντρο βάρους και μικρή αεροδυναμική αντίσταση, στοιχεία που συμβάλλουν τόσο στις επιδόσεις, όσο και στην προβλέψιμη συμπεριφορά σε δύσκολο καιρό. Σημειώστε επίσης πως ο ιδιοκτήτης μπορεί να διαλέξει για τη δική του γάστρα ανάμεσα σε δεκάδες κυριολεκτικά χρωματικούς συνδυασμούς. Το μέγεθος του σκάφους επιτρέπει την ρυμούλκησή του, λόγω όμως του μεγάλου βάρους απαιτείται ένα όχημα 4 x 4 μεγάλου κυβισμού.
Το μηχανοστάσιο αποκαλύπτεται με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό. Το σκάφος εφοδιάζεται με έναν εσωεξωλέμβιο βενζινοκινητήρα Volvo διπλής προπέλας ή Mercruiser με ισχύ από 300 ως 420 ίππους. Υπάρχει επίσης δυνατότητα για Yanmar ντίζελ 260 ίππων. Με δύο άτομα στο σκάφος, μισογεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου και άδειο ρεζερβουάρ νερού, εφοδιασμένο με έναν βενζινοκινητήρα Mercruiser V8 375 ίππων, το Regal 2750 χρειάστηκε, σύμφωνα με αμερικανικό περιοδικό, πέντε δευτερόλεπτα για να πλανάρει και έφτασε μέγιστη ταχύτητα 45,3 κόμβους στο όριο περιστροφής του κινητήρα στις 5.000 στροφές ανά λεπτό, όπου ο θόρυβος στο χώρο διακυβέρνησης μετρήθηκε σε 90 ντεσιμπέλ. Στις 4.000 στροφές ανά λεπτό η ταχύτητα συντηρείται στους 36,3 κόμβους και ο θόρυβος πέφτει στα 85 ντεσιμπέλ. Ο οικονομικός ρυθμός ταξιδιού βρίσκεται στις 3.000 στροφές, όπου η ταχύτητα πέφτει στους 24,1 κόμβους, ο θόρυβος στα 82 ντεσιμπέλ και ο κινητήρας καταναλώνει 41 λίτρα καυσίμου την ώρα, οπότε μπορεί κανείς να υπολογίζει εμβέλεια 170 ναυτικά μίλια, έχοντας ακόμη κάτι παραπάνω από 30 λίτρα στη δεξαμενή καυσίμου για ρεζέρβα. Πρόκειται για πολύ καλές επιδόσεις, οι οποίες καλύπτουν τόσο τη διάθεση για εξαιρετικά γρήγορη πλεύση ένα απόγευμα, όσο και τις ανάγκες ταξιδιού σε ένα σαββατοκύριακο. Και υπάρχει πάντα η δυνατότητα για τον Volvo 8.1 GXi EVC, που με τους 420 ίππους του σπρώχνει το σκάφος ακόμα πιο γρήγορα, φλερτάροντας με το μαγικό νούμερο ʽ50 knotsʼ στο δρομόμετρο.
Στο πιλοτήριο συναντάμε ημίδιπλο καναπέ με ρυθμιζόμενη πλάτη στα δεξιά και πολυθρόνα στα αριστερά. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ηλεκτρονικό κοντρόλ κινητήρα, υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, βυθόμετρο και πλήρη σειρά οργάνων σε καλόγουστο ξύλινο ταμπλό. Επίσης υπάρχει η επιλογή για εργοστασιακά τοποθετημένα GPS και VHF, ώστε να αξιοποιήσει κανείς τη δυνατότητα του σκάφους για μακρινά ταξίδια. Το μπίμινι προσφέρεται με τον βασικό εξοπλισμό, το ίδιο και ο υαλοκαθαριστήρας. Δε θα πάψουμε να τονίζουμε πόσο λειτουργικό είναι το ανοιγόμενο κεντρικό τμήμα του παρπρίζ για την πρόσβαση της πλώρης έστω και αν στερεί από την φουτουριστική αισθητική.

ΑΝΕΣΕΙΣ

Η μεγάλη πλατφόρμα μπάνιου περιλαμβάνει πτυσσόμενη σκάλα με τρία σκαλοπάτια και ντους. Επάνω από το μηχανοστάσιο τοποθετείται ένα στρώμα ηλιοθεραπείας. Στο κόκπιτ δεσπόζει το καθιστικό σχήματος U για έξι άτομα με αποσπώμενο τραπέζι, ενώ στα αριστερά συναντάμε κουζινάκι με νεροχύτη, επιφάνεια corian και ψυγείο. Στάνταρ είναι επίσης το δαχτυλίδι του σκι, καθώς και το ηχοσύστημα με ραδιο – CD και συνολικά έξι ηχεία στο κόκπιτ και την καμπίνα. Συνολικά συναντάμε αποθηκευτικούς χώρους 840 λίτρων στο κόκπιτ και 190 στην καμπίνα.
Η καμπίνα περιλαμβάνει χημική τουαλέτα και καθιστικό σχήματος V με ρυθμιζόμενο τραπέζι, το οποίο μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι. Στην οροφή ένα μεγάλο στρογγυλό ανοιγόμενο φιμέ χατς φροντίζει για τον φυσικό φωτισμό και εξαερισμό. Σημειώνουμε την κουνουπιέρα, που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε πολλούς προορισμούς. Προβλέπονται επίσης δύο οβάλ φινιστρίνια στα δεξιά και αριστερά της γάστρας. Στην οροφή τοποθετούνται φωτιστικά σποτ, ενώ εντυπωσιάζει και ο φωτισμός led στη σκάλα. Το μήκος του κρεβατιού φτάνει τα 2,10 μέτρα. Το εσωτερικό ύψος όμως της καμπίνας είναι πολύ περιορισμένο, μόλις στα 1,20 μέτρα, θυσία στις κομψές, αεροδυναμικές γραμμές της πλώρης. Άλλωστε, η φιλοσοφία της καμπίνας ενός cuddy cabin είναι απλή: πας με το σκάφος σου στο νησί και μένεις στην καμπίνα μόνο στην ανάγκη, αν δε βρεις δωμάτιο στο ξενοδοχείο.
Βεβαίως άλλα σκάφη στο ίδιο μέγεθος προσφέρουν δύο καμπίνες και κανονικό εσωτερικό ύψος, δεν έχουν όμως ούτε τις επιδόσεις, ούτε το στυλ του Regal 2750. Αν λοιπόν οι εσωτερικοί χώροι δεν αποτελούν βασική προτεραιότητα, το Regal 2750 αποτελεί μια αξιόπιστη πρόταση στα οκτώμισι μέτρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 8,7 μέτρα
Πλάτος: 2,6 μέτρα
Βύθισμα: 0,4 – 0,9 
Βάρος: 2,8 τόνοι
Κινητήρας: 260 - 420 hp
Δεξαμενή καυσίμων: 325 λίτρα
Δεξαμενή νερού: 42 λίτρα


πηγη plefsi magazine