Τι έδειξαν οι μετρήσεις για τις αναφορές των πολιτών στους πολιτικούς αρχηγούς και στα κόμματα, πριν και μετά τις τελευταίες εκλογές.
Σημαντικότερο ρόλο από κάθε πορηγούμενη φορά έπαιξαν στις τελευταίες εκλογές τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι πολιτικές συζητήσεις και οι αναφορές στο facebook, το twitter και τα υπόλοιπα μέσα ήταν συχνότερες από ποτέ με το διαδίκτυο να εξελίσσεται σε ένα νέο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης.
Οι τάσεις μάλιστα ειδικά στον μήνα που μεσολάβησε μετά τις εκλογές συνθέτουν ένα εντελώς καινούργιο τοπίο με σημαντικές ανακατατάξεις.
Ετσι, ενώ πριν από τις περασμένες εκλογές οι αναφορές στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ βρίσκονταν στην πρώτη θέση των σχετικών αναζητήσεων, στον μετεκλογικό μήνα που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας έχουν εκτοξευτεί στις αναφορές στα social media.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας Sidebar, ενώ τον μήνα πριν από τις εκλογές το ΠΑΣΟΚ είχε 208.000 αναφορές, η Νέα Δημοκρατία 182.000 αναφορές και ο ΣΥΡΙΖΑ μόλις 67.000 αναφορές, η εικόνα ανετράπη εντελώς. Ετσι, την περίοδο από τις 7 Μαΐου έως και τις 6 Ιουνίου, το ΠΑΣΟΚ πέφτει στις 193.000 αναφορές, η ΝΔ ανεβαίνει στις 220.000 και ο ΣΥΡΙΖΑ εκτοξεύεται από τις 67.000 στις 268.000 ξεπερνώντας όλα τα υπόλοιπα κόμματα. Περισσότερες είναι οι αναφορές στον ίδιο τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος από τις 26.500 αναφορές στο όνομά του πριν από τις εκλογές, άγγιξε τις 119.000 αναφορές κατόπιν εκλογών.
Οι αναφορές που συγκεντρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα προέρχονται κατά 84% από άντρες και 16% από γυναίκες, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τον Α. Τσίπρα είναι 79% άντρες και 21% γυναίκες με κυρίαρχες ηλικίες την ομάδα 21-35 ετών. Ως σημείο αναφοράς για τις μετρήσεις επελέγη η ημερομηνία των προηγούμενων εκλογών, ενώ στη συνέχεια έγινε σύγκριση του μήνα που προηγήθηκε και του μήνα που ακολούθησε ως προς τον όγκο των αναφορών των τριών πρώτων κομμάτων στο Twitter, το Facebook, το YouTube, τα blogs και τα News sites χωρίς να γίνεται διαχωρισμός μεταξύ θετικών ή αρνητικών αναφορών.
Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα στο Twitter, αν και πριν από τις εκλογές του Μαΐου ο ΣΥΡΙΖΑ απασχολούσε σε μικρό βαθμό τους χρήστες του, τώρα φαίνεται σχεδόν να μονοπωλεί το ενδιαφέρον τους με ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία. Συγκεκριμένα η εικόνα προ εκλογών στο Twitter είναι 74.000 αναφορές στο ΠΑΣΟΚ, 55.000 αναφορές στη Νέα Δημοκρατία και 22.000 αναφορές στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ μετά τις εκλογές το τοπίο ανατρέπεται με 63.000 αναφορές στο ΠΑΣΟΚ, 73.000 στη Νέα Δημοκρατία και 118.000 αναφορές στον ΣΥΡΙΖΑ. Σχολιάζοντας τις μετρήσεις, ο Βασίλης Δασκαλόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της assetOgilvy με εμπειρία στον τομέα της Πολιτικής Επικοινωνίας, επισημαίνει: «Τα social media αντικατοπτρίζουν ένα κομμάτι της κοινωνίας ίσως όχι πλειοψηφικό, αλλά σίγουρα αντιπροσωπευτικό τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στις μικρότερες ηλικίες». Και συνεχίζει: «Η τάση που διαμορφώνεται στα social media, όχι μόνο αποτυπώνεται στο εκλογικό αποτέλεσμα αλλά μπορεί και να το επηρεάσει, όπως είδαμε στις περιπτώσεις της «Δημιουργίας Ξανά» αλλά και των «Ανεξάρτητων Ελλήνων».
Τα κοινωνικά μέσα είναι μια σύγχρονη Εκκλησία του Δήμου, υπάρχει μια αμφίδρομη επικοινωνία, η οποία είναι δυνατή και έλειπε από τις καμπάνιες της δεκαετίας του ΄90» καταλήγει.
πηγή:e-go.gr