Μοντέλο, ηθοποιός, τραγουδίστρια και σχεδιάστρια μόδας, η Μίλα Γιόβοβιτς φαίνεται ότι είναι πολυσχιδής προσωπικότητα, ενώ προς το παρόν έχει τελειώσει τα γυρίσματα της επόμενης ταινίας της, «Resident evil: Retribution», η οποία θα βγει στη μεγάλη οθόνη μετά το καλοκαίρι.
Γεννήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1975 στο Κίεβο της Ουκρανίας και μεγάλωσε με τις αρχές της ορθόδοξης θρησκείας, παίρνοντας το όνομα της προ-γιαγιάς της, το οποίο ήταν Μιλίκα. Ο πατέρας της ήταν παιδίατρος από τη Σερβία και η μητέρα της Ρωσίδα ηθοποιός (Γκαλίνα Γιόβοβιτς), η οποία έχει εμφανιστεί σε διάφορες ταινίες και βρίσκεται στο καστ και της επερχόμενης βωβής ταινίας «Silent life». Κι όπως όλα δείχνουν, από αυτή πήρε και το μικρόβιο της υποκριτικής η κόρη της, Μίλα Γιόβοβιτς.
Όταν η Μίλα ήταν 5 ετών, μετακόμισε μαζί με την οικογένειά της στο Λονδίνο για πολιτικούς λόγους, όπου και έμειναν αρχικά, πριν μετακομίσουν στο Σακραμέντο της Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών και τελικά εγκατασταθούν στο Λος Άντζελες. Εκεί, όμως, είναι που οι γονείς της χωρίζουν, η Μίλα αποκτά έναν ετεροθαλή αδελφό (Μάρκο Γιόβοβιτς) από τη νέα σχέση του πατέρα της και αναγκάζεται να αρχίσει να δουλεύει για να στηρίξει οικονομικά την οικογένειά της.Οι γονείς της καθάριζαν το σπίτι του διάσημου σκηνοθέτη Μπράιαν Ντε Πάλμα, κάτι που ξεκίνησε να κάνει κι εκείνη, ενώ λόγω της ομορφιάς της, κατάφερε να πάρει και διάφορους μικρούς ρόλους σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, κάνοντας το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το 1988 σε ηλικία 13 ετών με την αισθηματική, δραματική ταινία «Two moon junction». Δεν της ήρθε τίποτα χωρίς κόπο, όμως, αφού η μητέρα της, η οποία την προόριζε πάντα για σταρ του κινηματογράφου, την έστειλε και σε ειδικό σχολείο για επαγγελματίες ηθοποιούς, προκειμένου να αποκτήσει τις απαραίτητες βάσεις από μικρή, παράλληλα με τη δουλειά.
Στο μεταξύ, εκτός του ότι η μητέρα της της παραδίδει μαθήματα υποκριτικής, η Μίλα κάνει μαθήματα μπαλέτου και μουσικής, ενώ τα αγγλικά της βελτιώνονται συνεχώς καθώς πηγαίνει σε αμερικάνικα σχολεία (σήμερα, μάλιστα, μιλάει και γαλλικά, ενώ μια από τις γλώσσες που γνωρίζει εκτός των αγγλικών είναι και τα ρώσικα).
Η ίδια, όμως, δηλώνει ότι πέρασε λίγο δύσκολα μαθητικά χρόνια, καθώς οι συμμαθητές της συχνά την κορόιδευαν για την καταγωγή της, αποκαλώντας τη κομμουνίστρια και ρωσίδα κατάσκοπο. Συν τοις άλλοις, ο πατέρας της μπήκε στη φυλακή το 1994 για κάποια παρανομία που πραγματοποίησε στο πλαίσιο μιας επέμβασης και αποφυλακίστηκε το 1999. Σύμφωνα, όμως, με την άποψή της χρόνια αργότερα, η φυλακή του έκανε καλό.
Η Μίλα το μοντέλο
Ανάμεσα στις δουλειές που έκανε για να βοηθήσει την οικογένειά της, ήταν και το μόντελινγκ, καθώς η νεαρή Μίλα από την ηλικία των κι όλας 9 είχε αρχίσει να πηγαίνει σε διάφορες οντισιόν. Έτσι, δεν άργησε να ανακαλυφθεί σύντομα, καθώς είχε πολύ ξεχωριστή ομορφιά, και στα 12 παράτησε το σχολείο για να επικεντρωθεί σε μια καριέρα στον τομέα αυτό.
Το 1988 υπέγραψε το πρώτο της επίσημο συμβόλαιο, προκαλώντας μάλιστα, ουκ ολίγες φορές αντιδράσεις σχετικά με την εισχώρησή της στο χώρο σε τόσο μικρή ηλικία, ενώ είχε λίγο ανήσυχα εφηβικά χρόνια, με διάφορες παρανομίες, χρήση ναρκωτικών ουσιών κ.ο.κ.
Μεγαλώνοντας, η Γιόβοβιτς μπήκε στη λίστα των σούπερ μόντελ, βλέποντας τον εαυτό της σε διάφορα εξώφυλλα περιοδικών όπως το Cosmopolitan και τη Vogue, ενώ μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει σε διάφορες καμπάνιες κι έχει κάνει εκατοντάδες εξώφυλλα.
Από το 1998 κι έπειτα συνεργάζεται με τη L'Oréal, αποτελεί το αγαπημένο μοντέλο του Βερσάτσε και το 2004 μπήκε στη λίστα του περιοδικού Forbes με τα πιο πλούσια σούπερ-μόντελ του κόσμου, έχοντας κερδίσει 10,4 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε ένα χρόνο. Παρ’ όλο που τα κατάφερε καλά στο χώρο της μόδας και των φωτογραφήσεων, η ίδια δηλώνει ότι το μόντελινγκ δεν ήταν ποτέ στις προτεραιότητές της, αλλά παρ’ όλ’ αυτά της δίνει την άνεση να είναι επιλεκτική όσον αφορά τις πιο δημιουργικές αποφάσεις της ζωής της.
Μαζί με το μόντελινγκ και η υποκριτική
Το μεγάλο «μπαμ» στη μέχρι τότε πολύ μικρή καριέρα της στον κινηματογράφο έρχεται το 1991, όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Μπράιαν Κράους στην αισθηματική περιπέτεια «Επιστροφή στη γαλάζια λίμνη», μια ταινία που αποτελεί το σίκουελ της «Γαλάζιας λίμνης» του 1980, με την Μπρουκ Σιλντς και τον Κρίστοφερ Άτκινς.
Το σίκουελ ακολουθεί την ίδια πατέντα με την αρχική ταινία και η Γιόβοβιτς βρίσκεται μόνη σε ένα έρημο νησί με τον Κράους, προκαλώντας λίγο τις αντιδράσεις, αφού εμφανίζεται γυμνή σε ηλικία μόλις 15 ετών. Οι εισπράξεις της ταινίας φτάνουν τα 2 εκατομμύρια στις Η.Π.Α και η μικρή ηθοποιός κερδίζει υποψηφιότητα για βραβείο Young Artist, αλλά και μια υποψηφιότητα για Χρυσό Βατόμουρο χειρότερης πρωτοεμφανιζόμενης.
Το 1992 πρωταγωνιστεί στο πλευρό του Κρίστιαν Σλέιτερ στην κομεντί δράσης «Kuffs», ενώ βρίσκεται και στο καστ της βιογραφικής δραματικής ταινίας «Chaplin» για τη ζωή του Τσάρλι Τσάπλιν, με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ.
Η χρονιά αυτή τη βρίσκει και… παντρεμένη, αφού στα γυρίσματα της δραματικής κομεντί «Dazed and confused» γνωρίζει τον Σον Άντριους, τον οποίο ερωτεύεται και παντρεύεται σε ηλικία μόλις 16 ετών. Λόγω του νεαρού της ηλικίας της, η μητέρα της κατάφερε να ακυρώσει το γάμο 2 μήνες αργότερα και τότε η Γιόβοβιτς μετακόμισε στο Λονδίνο με τον μουσικό και φίλο της Κρις Μπρένερ, όπου και έμεινε μέχρι το 1995.
Το 1997 βρίσκεται και πάλι στη μεγάλη οθόνη με την περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας «Το πέμπτο στοιχείο», όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Μπρους Γουίλις και τον Γκάρι Όλντμαν και υποδύεται μια εξωγήινη που αποτελεί το «υπέρτατο ον».
Η ίδια δήλωσε ότι δούλεψε σκληρά προκειμένου να εντυπωσιάσει το σκηνοθέτη της ταινίας Λικ Μπεσόν – πράγμα που κατάφερε απ’ όλες τις απόψεις, αφού το 1998 οι δυο τους παντρεύτηκαν κάνοντας sky diving αμέσως μετά την τελετή του γάμου, παίρνοντας διαζύγιο το 1999 – και με την ερμηνεία της, βρέθηκε υποψήφια για βραβείο Saturn. Ο ρόλος αυτός παραμένει ένας από τους αγαπημένους της καριέρας της.
Στη συνέχεια βρίσκεται μαζί με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον στη δραματική ταινία «He got game» (1998) σε ρόλο… πόρνης και αμέσως μετά κερδίζει ένα σημαντικό ρόλο για την καριέρα της.
Με αέρα… Γαλλίδας
Λίγο πριν φύγει η δεκαετία του ’90, η Γιόβοβιτς μεταμορφώνεται σε Ιωάννα της Λωραίνης και πρωταγωνιστεί στην ομώνυμη βιογραφική ταινία, πλάι στον Τζον Μάλκοβιτς, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Λικ Μπεσόν. Η ίδια κόβει τα μαλλιά της κοντά προκειμένου να ενσαρκώσει τη Γαλλίδα ηρωίδα Ζαν ντ’ Αρκ και γυρίζει πολλαπλές σκηνές σε πανοπλία, λαμβάνοντας αρκετές θετικές κριτικές για την ερμηνεία της. Ανάμεσα, όμως, στα θετικά σχόλια βρίσκεται και μια υποψηφιότητα για Χρυσό Βατόμουρο χειρότερης ηθοποιού, το οποίο, όμως, ευτυχώς δεν έφτασε στα χέρια της.
Στην επόμενη ταινία της το 2000, το «Million dollar hotel», σκηνοθετείται από τον Βιμ Βέντερς, ενώ στην παραγωγή και το σενάριο συναντά τον Bono του διάσημου ιρλανδικού συγκροτήματος U2. Για την εν λόγω ταινία, όπως και για τη δραματική κομεντί «Dummy» (2002), η Γιόβοβιτς ηχογραφεί κάποια τραγούδια, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο σάουντρακ. Η διάσημη ηθοποιός ασχολείται με τη μουσική από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, είτε γράφοντας, είτε τραγουδώντας.
Το 1994 κυκλοφόρησε μάλιστα και το ντεμπούτο άλμπουμ της με τίτλο «The divine comedy» (επηρεασμένη φυσικά από τη «Θεία Κωμωδία» του Δάντη), ενώ το 1998 κυκλοφορεί το ηλεκτρονικό, φολκ-ροκ άλμπουμ «The people tree sessions» μαζί με τον Αμερικανό μουσικό Έμιτ Μπλοτς.
To 2001 χάνει τον τότε σύντροφό της, ποιητή και μουσικό Άνο Μπέρκιν, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, κι ενώ στην προσωπική της ζωή θρηνεί, στην επαγγελματική της βρίσκεται σε μια κωμική ταινία με σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή τον Μπεν Στίλερ, στον «Άρχοντας της πασαρέλας», σε ρόλο… κακιάς.
Πολεμώντας τα… ζόμπι
Το 2002, η Μίλα Γιόβοβιτς μεταμορφώνεται σε Άλις και πολεμά τα ζόμπι, έχοντας εισχωρήσει στο δολοφονικό στρατό των αθάνατων, παίζοντας το ρόλο της… «Αλίκης στη χώρα των ζόμπι», σε έναν κόσμο όπου ένας ιός μετατρέπει τους ανθρώπους σε ζόμπι. Τον κόσμο αυτό συναντάμε στο «Resident evil», την πρώτη ταινία της σειράς, σκηνοθεσίας Πολ Γ. Σ. Άντερσον, με πρωταγωνίστρια τη Γιόβοβιτς, η οποία πραγματοποιεί μόνη της σχεδόν όλες τις επικίνδυνες σκηνές και βρίσκεται υποψήφια για βραβείο Saturn.
Η ταινία (βασισμένη στο ομότιτλο video game) σημειώνει εισπράξεις που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια, οδηγώντας στο σίκουελ «Resident evil: η αποκάλυψη» το 2004, το οποίο φτάνει τα σχεδόν 130 εκατομμύρια σε εισπράξεις, στο «Resident evil: η εξόντωση» το 2007 με τις εισπράξεις να σκαρφαλώνουν κοντά στα 150 εκατομμύρια και το «Resident evil: τρισδιάστατη απόδραση», το οποίο κυκλοφόρησε και σε 3D και έφτασε τα 296 εκατομμύρια στο box office.
Αν και οι κριτικοί δεν υπήρξαν και πολύ θετικοί με τη σειρά ταινιών του «Resident evil», η Γιόβοβιτς κατάφερε να κερδίσει φήμη, δόξα και φανατικούς θαυμαστές, αλλά και να γνωρίσει τον έρωτα της ζωής της, τον Πολ Γ.Σ. Άντερσον, ο οποίος το 2009 γίνεται άντρας της και αποκτούν μαζί μια κόρη.
Εν τω μεταξύ, η σειρά του «Resident evil» ετοιμάζεται να μεγαλώσει κι άλλο, αφού το Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει η νέα ταινία με τίτλο «Resident evil: retribution», με τον Άντερσον και πάλι στο πόστο του σκηνοθέτη και τη Γιόβοβιτς για άλλη μια φορά στο ρόλο της Άλις, έτοιμη να «σπάσει» τα ταμεία.
Η διεθνούς –πλέον- φήμης Μίλα
Έχοντας αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια φήμη παγκοσμίως -ειδικά με το ρόλο της στο «Resident evil», αλλά και ως μοντέλο, Ιωάννα της Λωραίνης κ.λπ.- η Μίλα Γιόβοβιτς συνεχίζει την καριέρα της στον κινηματογράφο, περνώντας από διάφορες ταινίες. Το 2002 βρίσκεται με τον Σάμιουελ Τζάκσον στο αστυνομικό θρίλερ «Εγκλήματα δωματίου», ενώ είναι και στο πρωταγωνιστικό καστ της αισθηματικής κομεντί του Μπράιαν Μπερνς, «You stupid man».
To 2006 μπαίνει σε ρόλο ηρωίδας δράσης και πάλι με τη φουτουριστική ταινία δράσης και επιστημονικής φαντασίας «Ultraviolet» του Κερτ Γουίμερ και συνεχίζει με το θρίλερ «.45» σε ρόλο εκδικητικής συντρόφου.
Τέσσερις μήνες μετά τη γέννηση της κόρης της, ξεκινάει και πάλι τη δουλειά με τα γυρίσματα της περιπέτειας δράσης και μυστηρίου «A perfect getaway» κι έπειτα τη συναντάμε στο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «The fourth kind», στο ψυχολογικό θρίλερ «Δόλωμα γένους θηλυκού» του Τζον Κάραν με τον Έντουαρντ Νόρτον και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, στην περιπέτεια «Οι τρεις σωματοφύλακες» του Πολ Γ.Σ. Άντερσον και πάλι, ενώ η τελευταία της ταινία είναι το μυστηριώδες «Faces in the crowd», στο οποίο υποδύεται μια γυναίκα που μετά την επίθεση που δέχεται από έναν serial killer παθαίνει προσωπαγνωσία, ξεχνώντας συνεχώς χαρακτηριστικά και πρόσωπα.
Η Μίλα Γιόβοβιτς σήμερα ζει με το σύζυγό της και την κόρη τους, ενώ μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα σε Λος Άντζελες και Νέα Υόρκη. Κρατά ημερολόγιο από την παιδική της ηλικία, σχεδιάζοντας κάποια στιγμή να εκδώσει την αυτοβιογραφία της και πέρα από την υποκριτική και την ιδιότητά της ως μητέρα, ασχολείται με τις πολεμικές τέχνες, παίζει κιθάρα, ενώ γράφει ποιήματα και στίχους.
Από το 2003 μέχρι και το 2008 ασχολήθηκε και με το σχέδιο μόδας μαζί με το μοντέλο Κάρμεν Χοκ, σχεδιάζοντας κολεξιόν, ενώ το 2007, οι δυο τους σχεδίασαν και το κοστούμι που φοράει η διάσημη ηθοποιός στο «Resident evil: η εξόντωση». Λόγω, όμως, των αυξημένων υποχρεώσεων και των δυο, συμφώνησαν να λήξουν την επιχείρηση το 2008 με τη Γιόβοβιτς να δηλώνει πως είναι καλλιτέχνιδα και δεν μπορεί να ασχολείται με φόρους και λογιστικά.
Από το 2005, η όμορφη ηθοποιός έχει ιδρύσει και ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα με σκοπό την παροχή βοήθειας σε παιδιά από την Ουκρανία που έχουν ανάγκη, ενώ η ίδια λέει χαρακτηριστικά για το πόσο πολυπράγμων είναι «είμαι ένα δυνατό κορίτσι από την Ουκρανία και γι’ αυτό δουλεύω τόσο πολύ».
Ενδεικτική φιλμογραφία: «Two moon junction» (1988), «Return to the Blue Lagoon» (1991), «Kuffs» (1992), «Chaplin» (1992), «Dazed and confused» (1993), «The fifth element» (1997), «He got game» (1998), «Joan of Arc» (1999), «Million dollar hotel» (2000), «The claim» (2000), «Zoolander» (2001), «Dummy» (2002), «Resident evil» (2002), «No good deed» (2002), «You stupid man» (2002), «Resident evil: Apocalypse» (2004), «Ultraviolet» (2006), «.45» (2006), «Resident evil: Extinction» (2007), «A perfect getaway» (2009), «The fourth kind» (2009), «Resident evil: afterlife» (2010), «Stone» (2010), «Dirty girl» (2010), «Vykrutasy» (2011), «The three musketeers» (2011), «Bringing up Bobby» (2011), «Faces in the crowd» (2011), «Resident evil: Retribution» (2012).
πηγή:clickatlife.gr