Ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ εκθέτει φωτογραφίες του στο Μαϊάμι με τίτλο «Χόρεψε μ΄αυτόν τον τρόπο»
«Χόρεψε μ΄αυτόν τον τρόπο» είναι ο τίτλος της έκθεσης φωτογραφίας του θρυλικού Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ που άνοιξε ήδη τις πύλες της στο Πολιτιστικό Κέντρο Γκάρι Νέιντερ του Μαϊάμι. Ο σούπερ σταρ χορευτής και χορογράφος ο οποίος τάραξε τα νερά του πάλαι ποτέ σοβιετικού μπαλέτου προτού αυτομολήσει στην Δύση όπου συνεργάστηκε με κορυφαία συγκροτήματα και σήμερα είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του πολιτιστικού κέντρου που φέρει τ΄όνομά του στη Νέα Υόρκη, στρέφει την κάμερά του σε όλα, σχεδόν, τα είδη της τέχνης του: χιπ χοπ, μπαλέτο, σύγχρονο αλλά και παραδοσιακό χορό από ολόκληρο τον κόσμο.
Ο 64χρονος Μπαρίσνικοφ ασχολείται με τη φωτογραφία το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής του και την τελευταία δεκαετία πειραματίζεται με την ψηφιακή φωτογραφία προκειμένου να «καταγράψει» την κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι φιγούρες «θολωμένες» επίτηδες, παρόλ΄αυτά αναγνωρίσιμες ως χορευτές επί τω έργω.
Ο Μπαρίσνικοφ υποστηρίζει ότι με τις φωτογραφίες του θέλει να προσφέρει στο κοινό μια εμπειρία ανάλογη μ΄αυτή της «ζωντανής» παράστασης. Ορισμένες από τις εικόνες έχουν τραβηχτεί σε καφέ και κλαμπ όπου ο Μπαρίσνικοφ απαθανάτισε απλούς ανθρώπους να χορεύουν. Ο ίδιος λέει ότι αντιμετωπίζει τους ερασιτέχνες με την ίδια «ματιά» με τους επαγγελματίες.
«Αυτό που ενώνει τους χορευτές από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες είναι το ευάλωτό τους» δηλώνει ο Μπαρίσνικοφ. «Ο χορός είναι μια από τις πιο αποκαλυπτικές τέχνες. Θυμάμαι την μεγάλη Μάρθα Γκράχαμ να λέει ότι το σώμα δεν μπορεί να πει ψέμματα. Οταν ένα σώμα κινείται είναι το πιο αποκαλυπτικό πράγμα. Χόρεψέ μου για ένα λεπτό και θα σου πω ποιός είσαι...»
«Χόρεψε μ΄αυτόν τον τρόπο» είναι ο τίτλος της έκθεσης φωτογραφίας του θρυλικού Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ που άνοιξε ήδη τις πύλες της στο Πολιτιστικό Κέντρο Γκάρι Νέιντερ του Μαϊάμι. Ο σούπερ σταρ χορευτής και χορογράφος ο οποίος τάραξε τα νερά του πάλαι ποτέ σοβιετικού μπαλέτου προτού αυτομολήσει στην Δύση όπου συνεργάστηκε με κορυφαία συγκροτήματα και σήμερα είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του πολιτιστικού κέντρου που φέρει τ΄όνομά του στη Νέα Υόρκη, στρέφει την κάμερά του σε όλα, σχεδόν, τα είδη της τέχνης του: χιπ χοπ, μπαλέτο, σύγχρονο αλλά και παραδοσιακό χορό από ολόκληρο τον κόσμο.
«Ο τίτλος της έκθεσης είναι επιβλητικός αλλά και περιγραφικός»
δήλωσε ο ίδιος ο Μπαρίσνικοφ στο πρακτορείο Associated Press
αναφερόμενος στις 24 φωτογραφίες που περιλαμβάνει η ατομική του έκθεση. «Ηθελα
οι χορευτές να κινηθούν μπροστά από την κάμερα και ταυτόχρονα ήθελα να
δείξω τι βλέπω εγώ στον χορό τους. Ενδιαφέρομαι για συγκεκριμένα τμήματα
του σώματος, για τις κινήσεις που δεν μπορεί να παρατηρήσει κανείς όταν
κάθεται στις θέσεις του κοινού».
Ο 64χρονος Μπαρίσνικοφ ασχολείται με τη φωτογραφία το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής του και την τελευταία δεκαετία πειραματίζεται με την ψηφιακή φωτογραφία προκειμένου να «καταγράψει» την κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι φιγούρες «θολωμένες» επίτηδες, παρόλ΄αυτά αναγνωρίσιμες ως χορευτές επί τω έργω.
Ο Μπαρίσνικοφ υποστηρίζει ότι με τις φωτογραφίες του θέλει να προσφέρει στο κοινό μια εμπειρία ανάλογη μ΄αυτή της «ζωντανής» παράστασης. Ορισμένες από τις εικόνες έχουν τραβηχτεί σε καφέ και κλαμπ όπου ο Μπαρίσνικοφ απαθανάτισε απλούς ανθρώπους να χορεύουν. Ο ίδιος λέει ότι αντιμετωπίζει τους ερασιτέχνες με την ίδια «ματιά» με τους επαγγελματίες.
«Αυτό που ενώνει τους χορευτές από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες είναι το ευάλωτό τους» δηλώνει ο Μπαρίσνικοφ. «Ο χορός είναι μια από τις πιο αποκαλυπτικές τέχνες. Θυμάμαι την μεγάλη Μάρθα Γκράχαμ να λέει ότι το σώμα δεν μπορεί να πει ψέμματα. Οταν ένα σώμα κινείται είναι το πιο αποκαλυπτικό πράγμα. Χόρεψέ μου για ένα λεπτό και θα σου πω ποιός είσαι...»