Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΜΑΣ

Πολλές φορές, παρά την πολύχρονη εμπειρία μας στα αυτοκίνητα, συμβαίνει να αγνοούμε η να μην προσέχουμε τα " πατούμενα" ( ελαστικά ) του αυτοκινήτου μας. Επειδή όμως αυτά πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση ώστε να ανταποκριθούν σε δυσκολη περίπτωση, πρέπει να τα προσέχουμε και να φροντίζουμε για την κατάστασή τους. Για τον λόγο αυτό παραθέτουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές, τις οποίες αντλήσαμε από έγκυρες διαδυκτιακές πηγές και μερικές συμβουλές για τον επερχόμενο χειμώνα
Ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών σας
Η πίεση των ελαστικών παίζει καθοριστικό ρόλο στη διάρκεια ζωής και την ασφαλή απόδοση των ελαστικών σας. Οι πιέσεις των ελαστικών ορίζονται ξεχωριστά για κάθε μοντέλο οχήματος  από τους κατασκευαστές ελαστικών και αυτοκινήτων. Συμβουλευθείτε το εγχειρίδιο χρήσης ή κοιτάξτε στο πώμα του ρεζερβουάρ, στις πόρτες του οχήματος ή στο ντουλαπάκι των γαντιών για να βρείτε τη σωστή πίεση των ελαστικών για το όχημά σας.
Η υποπίεση ή υπερπίεση ενός ελαστικού προκαλεί μείωση της ικανότητάς του για σωστή πρόσφυση στο δρόμο. Έτσι δεν προκαλείται μόνο υπερβολική ή ακανόνιστη φθορά του πέλματος, αλλά υπάρχει και αρνητική επίδραση στους χειρισμούς, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα επικίνδυνο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα.
Αν η πίεση δεν είναι επαρκής για το φορτίο που μεταφέρεται, η θερμοκρασία του ελαστικού αυξάνεται λόγω συνεχών κάμψεων. Η υπερβολική θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει ζημιά στη δομή του ελαστικού,  ή ακόμα και την καταστροφή του.
Συνιστούμε:
Να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας κάθε δύο εβδομάδες και να την ρυθμίζετε αναλόγως. Να θυμάστε να ελέγχετε τα ελαστικά σας μόνο όταν είναι κρύα και όχι όταν είναι ακόμη ζεστά από την οδήγηση. Επίσης, μην ξεχνάτε να ελέγχετε τη ρεζέρβα σας, αφού ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να σας χρειαστεί. Παρακαλούμε αναφερθείτε στις επιπλέον πληροφορίες του κατασκευαστή του οχήματός σας σχετικά με τη ρεζέρβα σας.

Προσέχετε το βάθος πέλματος
Ξεχωριστή προσοχή χρειάζεται το πέλμα του ελαστικού έχει σημαντική επίπτωση σε πολλά κριτήρια απόδοσης. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι το βάθος του πέλματος του ελαστικού, που πρέπει σύμφωνα με το νόμο να είναι τουλάχιστον 1.6 mm*. Αν οδηγείτε με μικρότερο βάθος, διακινδυνεύετε να πληρώσετε πρόστιμο ή να σας χρεωθούν πόντοι (Στην Ευρώπη).

Οι Δείκτες Φθοράς Πέλματος [Tread Wear Indicators (TWI's)] είναι σημαντικά εργαλεία για τον καθορισμό του εναπομείναντος βάθους πέλματος. Πρόκειται για ανυψωμένα σημεία στις κύριες διαμήκεις αυλακώσεις του πέλματος, ομοιόμορφα κατανεμημένες γύρω από την περιφέρεια του ελαστικού, οι οποίες φτάνουν στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο σχέδιο πέλματος όταν αυτό φτάσει το ελάχιστο νόμιμο βάθος του 1.6 mm. Τα χειμερινά ελαστικά Continental διαθέτουν επιπλέον δείκτες φθοράς πέλματος οι οποίοι υποδεικνύουν πότε το βάθος πέλματος φτάνει τα 4 mm, επειδή η χειμερινή απόδοση μειώνεται σημαντικά από αυτό το βάθος.
Ένας καλός πρακτικός κανόνας είναι να αλλάζετε τα θερινά ελαστικά στα 3 mm και τα χειμερινά ελαστικά στα 4 mm εναπομείναντος βάθους πέλματος (στην Αυστρία, τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να έχουν τουλάχιστον 4 mm εναπομείναντος βάθους πέλματος όταν αρχίζει η περίοδος υποχρεωτικού χειμερινού εξοπλισμού).

Συνιστούμε:
Επειδή τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν πολύ τον κίνδυνο για υδρολίσθηση και μειώνουν την ικανότητα φρεναρίσματος στο βρεγμένο, συνιστούμε με έμφαση στους οδηγούς να αλλάζουν ελαστικά πριν φτάσουν στο νόμιμο ελάχιστο βάθος πέλματος.

Μην τοποθετείτε ποτέ ελαστικά αν δεν γνωρίζετε την προέλευσή τους.
Υπάρχει ενδεχομένως σοβαρός κίνδυνος αν αγοράσετε μεταχειρισμένα ελαστικά, ειδικά αν έχουν αμφίβολο ή άγνωστο ιστορικό. Αυτό ισχύει για μεταχειρισμένα ελαστικά που αγοράζονται ως ελαστικά αντικατάστασης ή είναι ήδη τοποθετημένα σε μεταχειρισμένο όχημα. Τα μεταχειρισμένα ελαστικά μπορεί να έχουν υποστεί ακατάλληλο σέρβις, συντήρηση ή συνθήκες αποθήκευσης και ίσως να έχουν ζημιά που θα μπορούσε να συνεπάγεται την αχρήστευσή τους.
Δεν είναι όλες οι ζημιές ελαστικών, ή οι συνθήκες που θα μπορούσαν να έχουν αποτέλεσμα την αχρήστευσή τους, εξωτερικά ορατές. Για παράδειγμα, λανθασμένη επισκευή ή ζημιά στο εσωτερικό του ελαστικού μπορούν να διαπιστωθούν μόνο με έλεγχο του εσωτερικού του ελαστικού, ξεμονταρισμένο από τον τροχό. Τα μεταχειρισμένα ελαστικά πρέπει να ελεγχθούν εξωτερικά και εσωτερικά από έμπειρο επαγγελματία πριν την τοποθέτηση. Στην περίπτωση αγοράς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, τα ελαστικά του πρέπει να ξεμονταριστούν από τον επαγγελματία και να ελεγχθούν για τις προαναφερθείσες συνθήκες.
Συνιστούμε:
Μην αγοράσετε, πουλήσετε ή τοποθετήσετε μεταχειρισμένα ελαστικά, αν δεν είστε σίγουροι για το ιστορικό τους.

Διάρκεια Ζωής
Η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού είναι αθροιστική συνάρτηση των συνθηκών αποθήκευσης, στοιβάγματος, εναλλαγής θέσεων και σέρβις, στις οποίες το ελαστικό έχει υποστεί κατά τη διάρκεια της ζωής του (φορτίο, ταχύτητα, πίεση αέρα, ζημιά κατά την οδήγηση κλπ). Ο ακριβής προσδιορισμός της διάρκειας ζωής ενός συγκεκριμένου ελαστικού σε πραγματικό χρόνο δεν είναι δυνατός, αφού οι συνθήκες σέρβις ποικίλουν.
Για να μπορείτε να ελέγχετε πότε κατασκευάστηκε το ελαστικό, οι μεγαλύτερες εταιρείες ελαστικών χρησιμοποιούν ένα κοινό σύστημα κωδικοποίησης. Ο κωδικός αυτός βρίσκεται στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού σας. Σε ελαστικά κατασκευασμένα μετά το 1999 τα 4 τελευταία ψηφία ταυτοποιούν την ημερομηνία κατασκευής. Τα δύο πρώτα από αυτά τα 4 ψηφία ταυτοποιούν την εβδομάδα κατασκευής. Τα δύο τελευταία ψηφία ταυτοποιούν το έτος κατασκευής. Π.χ. ένα ελαστικό με αριθμό 2207 κατασκευάστηκε την 22η εβδομάδα του 2007.
Συνιστούμε:
Όλα τα ελαστικά (και η ρεζέρβα) που έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 10 χρόνια πριν, πρέπει να αντικατασταθούν από νέα ελαστικά, ακόμα κι αν φαίνονται από την εξωτερική τους εμφάνιση  χρησιμοποιήσιμα και το βάθος πέλματος δεν έχει φτάσει το ελάχιστο.

Κανονισμός Σήμανσης των Ελαστικών από την Ευρωπαϊκή Ένωση
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 1222/2009 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ προϋποθέτει ότι όλα τα ελαστικά * που έχει παραχθεί μετά Ιούνιο του 2012 και την πώληση τους στην ΕΕ από το Νοέμβριο 2012 θα πρέπει είτε να φέρουν ένα αυτοκόλλητο ή να συνοδεύονται από μια ετικέτα που θα εμφανίζεται στο σημείο πώλησης. Η ετικέτα αυτή είναι παρόμοια με τη σήμανση που υπάρχει ήδη σε ευρεία χρήση για τα προϊόντα οικιακής χρήσης, όπως πλυντήρια ρούχων και πιάτων. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους νέους κανονισμούς σήμανσης των ελαστικών καθώς και μια λίστα με συχνές ερωτήσεις είναι διαθέσιμη από το Ευρωπαϊκό Tyre & Rubber Σύνδεσμος Κατασκευαστών (ETRMA). Το πεδίο εφαρμογής περιλαμβάνει τα ελαστικά των αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και βαρέων φορτηγών.

Η τυποποιημένη σήμανση των ελαστικών που θα εισαχθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2012 θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με 3 ειδικές παραστάσεις των ελαστικών: πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα, την αποδοτικότητα των καυσίμων, αλλά και εξωτερικό θόρυβο κύλισης.

Πρόσφυση σε Υγρό ΟδόστρωμαΟ σημαντικότερος ρόλος του ελαστικού είναι να παρέχει ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Το κράτημα στο βρεγμένο είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά απόδοσης. Ωστόσο, η μεγαλύτερη προσήλωση και χαμηλότερη αντίσταση κύλισης είναι συχνά αντιφατικοί στόχοι. Χάρη στο νέο κανονισμό για την επισήμανση, οι καταναλωτές θα μπορούν να δουν και να επιλέξουν οι ίδιοι ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.. Η ετικέτα θα εμφανίσει την απόσταση των 7 βαθμών όπου τα ελαστικά με «Α» προσφέρει τα υψηλότερα επίπεδα της πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα και "G" το χαμηλότερο.

Αποδοτικότητα των ΚαυσίμωνΜία από τις δυνάμεις που επηρεάζουν την απόδοση καυσίμου ενός μηχανοκίνητου οχήματος είναι η αντίσταση κύλισης των ελαστικών. Το φαινόμενο αυτό υπάρχει επειδή ένα ελαστικό παραμορφώνεται όταν περιστρέφεται, με αποτέλεσμα την απώλεια ενέργειας με τη μορφή θερμότητας. Όσο υψηλότερη είναι η παραμόρφωση, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση τριβής κύλισης, και κατά συνέπεια, τόσο περισσότερα καύσιμα απαιτούνται για την κίνηση του οχήματος. Με άλλα λόγια, η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών CO 2 . Η νέα ετικέτα θα εμφανίσει διαφορετικές ποιότητες σε "αντίσταση κύλισης" όπου A είναι το πιο "αποδοτικά" και G το χειρότερο στην τάξη. Το μαύρο βέλος (σε αυτή την περίπτωση Β), δίπλα στην κατάταξη δείχνει το επίπεδο απόδοσης του προϊόντος.

Εξωτερικός Θόρυβος ΚύλισηςΟ κυκλοφοριακός θόρυβος είναι ένα σχετικό περιβαλλοντικό ζήτημα, που καθορίζεται από:
• Η ένταση της κυκλοφορίας οι τύποι των οχημάτων
• Οδηγικό στυλ
• Αλληλεπίδραση Ελαστικών-Δρόμου
Τα εξωτερικά επίπεδα θορύβου χωρίζονται σε 3 κατηγορίες και μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), σε σύγκριση με τα νέα επίπεδα Ευρωπαϊκή εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών που θα έχουν εισαχθεί μέχρι το 2016.
1 μαύρο ηχητικό κύμα = 3dB λιγότερο από το μελλοντικό αυστηρότερο ευρωπαϊκό όριο.
2 μαύρα ηχητικά κύματα = ήδη συμβατό με το μελλοντικό ευρωπαϊκό όριο.
3 μαύρα ηχητικά κύματα = συμβατό με το ισχύον ευρωπαϊκό όριο.

Ο κανονισμός που γίνεται πράξη τον Νοέμβριο του 2012 από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας και την οικονομική και περιβαλλοντική απόδοση των οδικών μεταφορών με την προώθηση της ασφαλούς και ελαστικά υψηλής ενεργειακής απόδοσης με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Θεσπίζει επίσης ένα πλαίσιο για την παροχή εναρμονισμένων πληροφοριών σε ολόκληρο τον κλάδο σε κάποιες παραμέτρους των ελαστικών. Τέτοιες πληροφορίες θα πρέπει ανά πάσα στιγμή, να είναι διαθέσιμες για τους καταναλωτές μέσω τεχνικού διαφημιστικού υλικού, συμπεριλαμβανομένων των δικτυακών τόπων των κατασκευαστών. Μερικά ελαστικά εξαιρούνται, όπως τα αναγομωμένα ελαστικά, τα off-road ελαστικά καθώς και τα ελαστικά αγώνων. Τα αναμενόμενα οφέλη σωρευτικά από την αύξηση της χρήσης των ενεργειακών αποδοτικών ελαστικών θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση έως και 4 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως (ανάλογα με την ταχύτητα του μετασχηματισμού της αγοράς προς τα ελαστικά υψηλής ενεργειακής απόδοσης), και θα οδηγήσει επίσης την αγορά σε βελτιωμένη πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα.

ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ (παραγωγοί, εισαγωγείς)Όταν τα ελαστικά παραδίδονται σε οποιονδήποτε πελάτη, θα πρέπει να συνοδεύονται από μια ετικέτα για κάθε μέγεθος και τον τύπο του ελαστικού στην παράδοση, παρόμοια με την ετικέτα που φαίνεται από τα παραπάνω. Η απαίτηση αυτή μπορεί επίσης να επιτευχθεί με την εφαρμογή αυτοκόλλητης ετικέτας ως σε κάθε ελαστικό. Όλες οι προωθητικές ενέργειες των πωλήσεων και το τεχνικό υλικό πρέπει να δείχνει τις τιμές μέσω ετικέτας σε κάθε ελαστικό, με κατανοητό τρόπο. Οι ιστοσελίδες είτε του κατασκευαστή είτε του διανομέα θα πρέπει επίσης να αναγράφουν σχετικές πληροφορίες για τα ελαστικά που προσφέρουν.

ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ (λιανοπωλητές, επιχειρήσεις πώλησης ελαστικών στους τελικούς καταναλωτές)Για τα ελαστικά αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι:
• Κάθε ελαστικό φέρει το αυτοκόλλητο σήμα σε μια σαφώς ορατή θέση
• Πριν από την πώληση του ελαστικού, οι πληροφορίες θα εμφανίζονται στον τελικό καταναλωτή και μια ετικέτα θα πρέπει να εμφανίζεται σαφώς άμεσα με το ελαστικό. Η ετικέτα με τις πληροφορίες θα πρέπει να παρέχεται επίσης, όταν τα ελαστικά που είναι προς πώληση δεν είναι ορατά από τον πελάτη. Για όλα τα ελαστικά (αυτοκινήτων, ελαφρών φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων) οι διανομείς πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι τιμές για κάθε ετικέτα ελαστικών που αγοράζονται, πρέπει επίσης να αναγράφονται στην απόδειξη αγοράς του πελάτη.

                        Χειμερινές συμβουλές για τους αυτοκινητιστές Θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, δρόμοι σκεπασμένοι με χιόνια, πέπλα ομίχλης που σκεπάζουν ξαφνικά τα πάντα.Ο χειμώνας αποτελεί πραγματική δοκιμασία για τους οδηγούς. Εδώ παραθέτονται μερικές συμβουλές για την επιλογή του σωστού ελαστικού, με τον κατάλληλο εξοπλισμό στο όχημα, και με τη γνώση του πώς να αντιδράσει όταν βρεθεί αντιμέτωπος με αντίξοες οδικές συνθήκες.
1. Χειμερινά ελαστικά:

Ο εμπειρικός κανόνας είναι: Χειμερινά ελαστικά από το Ο μέχρι το Π, με άλλα λόγια, από τον Οκτώβριο μέχρι το Πάσχα. Την περίοδο αυτή, οι θερμοκρασίες μπορεί συχνά να πέσουν και κάτω από τους επτά βαθμούς και τα θερινά ελαστικά χάνουν την καλή οδική αξιοπιστία τους. «Μόνο τα χειμερινά ελαστικά έχουν το κατάλληλο μείγμα καουτσούκ στο πέλμα και διαθέτουν άφθονες εγκοπές και ακμές συγκράτησης που χρειάζονται για να διασφαλιστεί το μεγαλύτερο δυνατό εύρος ασφάλειας στους χειμερινούς δρόμους.Το μείγμα καουτσούκ που χρησιμοποιείται για τα θερινά ελαστικά σκληραίνει ακόμη και σε θερμοκρασίες αρκετά πάνω από το μηδέν. Αντίθετα, τα χειμερινά ελαστικά παραμένουν μαλακά και εύκαμπτα και επομένως μπορείς να βασίζεσαι ότι θα διατηρήσουν την επαφή τους με το δρόμο. Συνίσταται να έχουν τα χειμερινά ελαστικά τουλάχιστον τέσσερα χιλιοστά ελάχιστο βάθος πέλματος. Τότε μόνο μπορούν να ανοίγουν ικανοποιητικά υπό φορτίο οι περισσότερες από 2.000 εγκοπές τους ώστε να αναπτύξουν το πλήρες δυναμικό τους. Επιπλέον, τα χειμερινά ελαστικά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν «περισσότερο από πέντε, το πολύ έξι χειμώνες.Με την πάροδο του χρόνου, και εξαιτίας της εναλλαγής μεταξύ χειμερινής χρήσης και θερινής αποθήκευσης, το μείγμα του πέλματος μπορεί να αρχίσει να σκληραίνει. Σε μερικές περιπτώσεις, ο νόμος επιβάλλει τη χρήση χειμερινών ελαστικών, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες απαιτούν από τους αυτοκινητιστές να προσαρμόζουν τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους στις εποχιακές καιρικές συνθήκες. Στη Γερμανία, οι αυτοκινητιστές μπορεί να πάρουν κλήση αν συλληφθούν να οδηγούν με ακατάλληλα ελαστικά σε χειμερινούς δρόμους. Σε ορισμένες διαδρομές στην Αυστρία, η αστυνομία μπορεί ακόμη και να κατάσχει τα αυτοκίνητα επιτόπου αν χρησιμοποιούν θερινά ελαστικά.

2. Αποθήκευση ελαστικών:
Τα θερινά ελαστικά χρειάζονται σωστή αποθήκευση για να μπορέσουν να περάσουν άθικτα το χειμώνα. Το πιο εύκολο είναι να τα αφήνετε να ξεχειμωνιάζουν στον αντιπρόσωπο ή στο σέρβις των ελαστικών σας. Όσοι προτιμάτε να πάρετε στα χέρια σας τη φροντίδα της αποθήκευσης, θα πρέπει να μεριμνήσετε για τα εξής: Πριν ξεμοντάρετε τα ελαστικά από το αυτοκίνητο, σημειώστε με κιμωλία σε ποιον τροχό του αυτοκινήτου βρίσκονται (ΠA = πίσω αριστερά, ΕΔ = εμπρός δεξιά κ.ο.κ.) Καθαρίστε το πέλμα και τη ζάντα. Αν βγάλετε ολόκληρους τους τροχούς (δηλ. το ελαστικό πάνω στη ζάντα), κρεμάστε τα από γάντζους ή αποθηκέψτε τα σε ράγες τροχών. Μη στοιβάζετε ελαστικά που έχουν αφαιρεθεί από τις ζάντες τους. Τοποθετήστε τα όρθια (κατά προτίμηση, πάνω σε ράγες. Γενικά, το καουτσούκ δεν επιτρέπεται να έρθει σε επαφή με πετρέλαια, γράσα, ή βερνίκια. Ο χώρος όπου αποθηκεύονται τα ελαστικά πρέπει να είναι δροσερός και σκοτεινός.
3. Επιθεώρηση:
Λίγα πράγματα είναι χειρότερα από το να ξεμείνετε με το αυτοκίνητό σας μέσα στο καταχείμωνο. Για να αποφύγετε να σας συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ελέγξετε όλες τις λειτουργίες του οχήματός σας από το φθινόπωρο. Πολλά συνεργεία και πάρκινγκ προσφέρουν τέτοιους χειμερινούς ελέγχους της μπαταρίας, του φωτισμού, των υαλοκαθαριστήρων και των φρένων.
4. Γενικός έλεγχος:
Πέρα από την επιθεώρηση του οχήματός τους, οι οδηγοί μπορούν να προσφέρουν και οι ίδιοι μια εξυπηρέτηση στο αυτοκίνητό τους: Συνιστούμε να χρησιμοποιείτε στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων αντιψυκτικό υγρό, που είναι αποτελεσματικό ακόμη και σε θερμοκρασία μείον 25 βαθμών. Αφού προσθέσετε το αντιψυκτικό, βάλτε για μερικά λεπτά να λειτουργήσουν οι υαλοκαθαριστήρες για να βεβαιωθείτε ότι το αντιψυκτικό θα φτάσει παντού. Τα καθαρά παράθυρα και η καθαρή εικόνα του δρόμου μπορεί να αποδειχτούν κρίσιμα στις μουντές μέρες του χειμώνα. Επίσης καλή ιδέα είναι να επισκευάσετε όλες τις μικροζημιές στο χρώμα του αυτοκινήτου, έτσι ώστε η υγρασία και το αλάτι να μην προκαλέσουν σκουριές. Αλείψτε με ταλκ τις ελαστικές λωρίδες στεγανοποίησης στις πόρτες και στο πορτ μπαγκάζ για να τις εμποδίσετε να παγώσουν και να σφραγίσουν τις πόρτες.
5. Απαραίτητος εξοπλισμός:
Θα πρέπει να έχετε στο αυτοκίνητο σας μια καλή ξύστρα για τον πάγο, καλώδιο εκκίνησης της μπαταρίας, έναν ηλεκτρικό φακό, μια κουβέρτα και γάντια. Το να έχετε οπουδήποτε μέσα στο αυτοκίνητο ένα καλό αποπαγωτικό για την κλειδαριά δεν πρόκειται βέβαια να σας βοηθήσει να ανοίξετε την πόρτα από έξω. Καλύτερα να έχετε το αποπαγωτικό σε κάποιο βολικό σημείο στην έξοδο του σπιτιού σας.
6. Οδηγική συμπεριφορά:
 Το χειμώνα, οι αυτοκινητιστές αντιμετωπίζουν κάθε λογής δοκιμασίες. Αναπάντεχες καιρικές διακυμάνσεις, χιονοπτώσεις, ξαφνική παρουσία πάγου, ομίχλη, κακή ορατότητα, κίνδυνο υδρολίσθησης και χιονολίσθησης. «Συχνά, το χειμώνα προκαλούνται εντελώς αναπάντεχα κρίσιμες οδηγικές συνθήκες. Τα ποιοτικά χειμερινά ελαστικά είναι προϊόν υψηλής τεχνολογίας και προσφέρουν ένα επιπρόσθετο ανάχωμα ασφάλειας σε δύσκολες συνθήκες. Όμως δεν αποτελούν εγγύηση απόλυτης ασφάλειας όταν πίσω από το τιμόνι βρεθούν απερίσκεπτοι οδηγοί. Γι' αυτό συνιστούμε στους αυτοκινητιστές να οδηγούν πάντα προσεκτικά το χειμώνα και να μην προκαλούν κρίσιμες καταστάσεις οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα ή ακολουθώντας από πολύ κοντά τα προπορευόμενα οχήματα. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι οι νόμοι της φυσικής εξακολουθούν να ισχύουν και το χειμώνα.
7. Ασφάλεια στην ομίχλη:
Η ομίχλη μπορεί να εμφανιστεί απροειδοποίητα, συνήθως τους κρύους μήνες του χρόνου, όταν η θερμοκρασία του αέρα διαφέρει συχνά πολύ από του εδάφους. Ρόλο παίζει και η υγρασία. Πέπλα ομίχλης μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά ακόμη και σε πολύ ηλιόλουστες ημέρες. Όταν βρεθούν αντιμέτωποι με αυτό το φαινόμενο, το καλύτερο που έχουν να κάνουν οι οδηγοί είναι να αφήσουν το γκάζι και απλώς να παραμείνουν σε απόσταση οπτικής επαφής με τα πίσω φώτα του προπορευόμενου οχήματος. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι ο οδηγός θα πρέπει να παρασυρθεί σε απρόσεχτη οδήγηση αν το προπορευόμενο όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Μια μελέτη για την οδήγηση στην ομίχλη έδειξε ότι η λεγόμενη «ασταθής συμπεριφορά γραμμής» οδηγεί συχνά σε ατυχήματα επειδή οι οδηγοί απλώς ακολουθούν τα πίσω φώτα του μπροστινού οχήματος, με αποτέλεσμα να φρενάρουν πολύ καθυστερημένα όταν χρειαστεί.
Επομένως, ο εμπειρικός κανόνας στην ομίχλη, είναι:
• Μειώστε αισθητά την ταχύτητα πορείας και διατηρήστε απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό σας όχημα.
• Βεβαιωθείτε ότι θα μπορείτε να φρενάρετε μέσα στην απόσταση όπου έχετε καθαρή ορατότητα
.
8. Προσοχή στην υδρολίσθηση:
Οι έντονες βροχοπτώσεις και το χιόνι που λιώνει γεμίζουν με νερά τους δρόμους τον χειμώνα και την άνοιξη. Σε τέτοιες συνθήκες ενεδρεύει πάντα ο κίνδυνος για υδρολίσθηση. Αυτό συμβαίνει όταν συγκεντρώνονται μπροστά και κάτω από τα ελαστικά τόσα νερά ώστε οι εγκοπές του πέλματος δεν έχουν πια τη δυνατότητα να τα διασκορπίσουν, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να πατινάρουν πάνω σε μια υδάτινη μεμβράνη. Όταν ο οδηγός αισθανθεί ότι το όχημα χάνει την επαφή με το έδαφος, είναι ώρα να αφήσει το γκάζι, να πατήσει το συμπλέκτη, και να περιμένει μέχρι το ελαστικό να επανακτήσει την επαφή με το δρόμο.
9. Παγωμένες γέφυρες:
Οι γέφυρες μπορεί να αποτελούν κίνδυνο ιδιαίτερα το φθινόπωρο. Η γέφυρα μπορεί να είναι αναπάντεχα ολισθηρή ακόμη και όταν οι δρόμοι είναι στεγνοί, χωρίς πάγους. Σε αντίθεση με το υπόβαθρο κάτω από τους δρόμους σε στερεό έδαφος, η άσφαλτος στις γέφυρες δεν αποθηκεύει θερμότητα, πράγμα που επιτρέπει στην ατμοσφαιρική υγρασία και στο ψιλόβροχο να παγώνουν πολύ πιο εύκολα. Οι αυτοκινητιστές θα πρέπει επομένως να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί πάνω στις γέφυρες.
10. Αλυσίδες χιονιού:
Τα χειμερινά ελαστικά δεν υποκαθιστούν τις αντιολισθητικές αλυσίδες χιονιού κατά την ορεινή οδήγηση. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αλυσίδες χιονιού προσφέρουν το μοναδικό τρόπο κίνησης σε απόκρημνα, χιονοσκέπαστα περάσματα. Σε πολλές διαδρομές τα αυτοκίνητα είναι υποχρεωτικό να έχουν αντιολισθητικές αλυσίδες. Αυτή την υποχρέωση την επισημαίνουν στους αυτοκινητιστές τα μπλε σήματα κυκλοφορίας με τη λευκή αντιολισθητική αλυσίδα. Το σημαντικό είναι να έχουν οι αλυσίδες τη σωστή διάσταση (ένδειξη για τη σωστή διάσταση που πρέπει να έχουν οι αλυσίδες υπάρχει στο πλευρό του ελαστικού). Οι αλυσίδες πρέπει να εφαρμόζονται στους κινητήριους τροχούς. (Εννοείται ότι είναι σκόπιμο να εξασκηθείτε στην εφαρμογή τους πριν από το ταξίδι. Και όταν αρχίσουν να δυσκολεύουν τα πράγματα στο δρόμο, μην περιμένετε την τελευταία στιγμή σε κάποια ανηφόρα για να τις βάλετε.) Οι αλυσίδες πρέπει πάντα να χρησιμοποιούνται μόνο πάνω στο χιόνι (δεν ισχύει για σποραδικά τμήματα δρόμου χωρίς χιόνι).