Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Audi A3 Sportback 2012

Η τρίτη γενιά του Audi A3 Sportback παρουσιάστηκε επίσημα στους δημοσιογράφους.
Η ως τώρα εμπορική επιτυχία της συγκεκριμένης έκδοσης έκανε τους ανθρώπους της Γερμανικής εταιρείας να αυξήσουν τα στάνταρ του οχήματος.

Η ονομασία «Sportback» στο Α3 καθιερώθηκε στη δεύτερη γενιά του μοντέλου (η οποία παρουσιάστηκε το 2004). Ως τότε, η συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηριζόταν «απλά» ως πεντάθυρη (θυμίζουμε ότι παρουσιάστηκε το 1999).

Το Α3 Sportback αποτέλεσε μέρος της πολιτικής που ακολουθήθηκε, ουσιαστικά, από τις αρχές του 2000 όταν τα μεγαλοστελέχη του ομίλου VAG αποφάσισαν τη στρατηγική ανάπτυξη της Audi και τη δημιουργία πολλών νέων μοντέλων τα οποία θα απευθύνονται σε όσο το δυνατόν περισσότερους αγοραστές. Υπό αυτό το πρίσμα η πεντάθυρη έκδοση του Α3 παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους (2004) ως «αυτόνομη», δηλαδή σαν να ήταν ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, και γι' αυτό ονομάστηκε «Sportback».

Η τρίτη γενιά του A3 Sportback παρουσιάστηκε επίσημα περίπου έξι μήνες έπειτα από αυτή της τρίθυρης έκδοσης. Συγκριτικά, οι διαστάσεις της είναι μεγαλύτερες, κάτι αναμενόμενο. Έτσι το μήκος του νέου Α3 Sportback είναι κατά 7,3 cm πιο μακρύ, το πλάτος κατά 0,8 cm μεγαλύτερο ενώ είναι κατά 0,4 cm ψηλότερο. Διαφορά υπάρχει και αναφορικά με το μεταξόνιο το οποίο είναι κατά 3,5 cm. μακρύτερο, κάτι που συμβάλει στην αυξημένη ευρυχωρία για τους επιβάτες.
 
Τεχνολογικές εφαρμογές
Βεβαίως, το νέο A3 Sportback διαθέτει όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που έχουν υιοθετηθεί και στην τρίθυρη έκδοση. Ο premium χαρακτήρας του μοντέλου συνδυάζεται με την αυξημένη πρακτικότητα του πεντάθυρο αμαξώματος. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή ενώ και ο ωφέλιμος χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι μεγαλύτερος, σε ό,τι αφορά το πλάτος και το μήκος των ποδιών.
Αυτοί έχουν ως σημείο αναφοράς, στο εσωτερικό, το σύστημα «MMI» και, κατ' επέκταση, την εφαρμογή «Audi Connect». Για παράδειγμα, το σύστημα πλοήγησης απεικονίζει πλέον τα δεδομένα από το «Google Earth» ενώ κάποιος μπορεί να πλοηγηθεί στο μέρος που θέλει επιλέγοντας μια χαρακτηριστική φωτογραφία αυτού. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με το σύστημα κοινωνικής δικτύωσης «facebook».
Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του οχήματος, που το διαφοροποιεί σαφώς από τον εμπορικό ανταγωνισμό του, είναι η στρογγυλή επιφάνεια στην οποία ο οδηγός μπορεί να σχηματίζει με το δάχτυλό του γράμματα και αυτά να ψηφιοποιούνται στην οθόνη, δημιουργώντας λέξεις ή και φράσεις.
 Πρώτες οδηγικές εντυπώσεις
Επιλέξαμε να οδηγήσουμε το A3 Sportback με τον 1.2 TFSI κινητήρα των 105 PS και με τον 1.4 TFSI των 122 PS επειδή αυτοί έχουν περισσότερο εμπορικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας, συγκριτικά με αυτούς μεγαλύτερου κυβισμού.
 
Στην πρώτη περίπτωση, μας ικανοποίησε η ροπή του κινητήρα, η μέγιστη τιμή της οποίας είναι 175 Nm/1.400-4.000 rpm. Η απόκρισή του είναι άμεση και δεν δείχνει να του λείπει η δύναμη. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι καλά και σύντομα ξεχνάς ότι οδηγείς ένα όχημα με μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα.

Αντιστοίχως, στην περίπτωση του 1.4 TFSI (ο οποίος διαθέτει το σύστημα «Cylinder on Demand» για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου) τα δεδομένα επίσης είναι πολύ καλά σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση εν κινήσει. Να σημειώσουμε ότι και οι δύο κινητήρες είναι σχετικά ήσυχοι στη λειτουργία τους και όχι τόσο «ηχηροί» όσο οι παλιότερα, ενώ είναι και οικονομικοί σε κατανάλωση (σημ.: οι τυποποιημένες τιμές τους είναι 4,9 lt/100 km και 5,3 lt/100 km, αντίστοιχα).
 Χάρη στην πλατφόρμα «MQB» αλλά και την γενικότερη προσπάθεια για μείωση του βάρους, το A3 Sportback δεν ζυγίζει πολύ περισσότερο από το τρίθυρο Α3. Για παράδειγμα στην έκδοση με τον 1.4 TFSI κινητήρα το πρώτο ζυγίζει μόλις 30 kg περισσότερο, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις του. Επίσης από την Audi ανακοινώνεται ότι, σε κάποιες εκδόσεις του, το νέο A3 Sportback είναι ελαφρύτερο έως και 90 kg συγκριτικά με αυτό που αντικατέστησε. 

e-go