Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Οι γυναίκες θα βρούμε διέξοδο στην κρίση

Λένε πως οι γυναίκες αντέχουμε περισσότερο. Αν και ασθενές φύλο, τα στατιστικά δείχνουν ότι ζούμε πιο πολύ από τους άντρες, με προσδόκιμο όριο ζωής τα 83 χρόνια, αντί των 78 του ισχυρού.
Στα χαρακτηριστικά μας συγκαταλέγονται το ένστικτο, η ανάγκη για ασφάλεια, αλλά και το ότι αγωνιζόμαστε για να υπερασπιστούμε έναν σκοπό, όταν εκείνοι πολεμούν συνήθως εναντίον ενός στόχου. Πέρα, όμως, από τα χαρακτηριστικά επιβίωσης, οι γυναίκες είμαστε το κλειδί για τις αλλαγές που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον, όπως παραδέχεται υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικής εταιρείας, με όλο και περισσότερες από εμάς να επηρεάζουν την κοινωνία και τις επιχειρήσεις. Αλλωστε η γυναίκα ελέγχει το 83% της αγοραστικής δύναμης, ενώ έφτασε να ξεπεράσει και το 50% στην αγορά αυτοκινήτων, έναν κατεξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο.

Σε μια δύσκολη περίοδο, όπως αυτή που βιώνουμε την τελευταία διετία στη χώρα, αναγκαζόμαστε να αλλάξουμε δραστικά συνήθειες και νοοτροπία. Σε αυτή τη διαδικασία οι γυναίκες φαίνεται ότι είμαστε πιο δεκτικές στις αλλαγές. Μέσα από τους τρεις – τουλάχιστον – ρόλους, της εργαζόμενης, της συζύγου και της μητέρας, λειτουργούμε έξυπνα, γρήγορα και αποτελεσματικά. Οι έρευνες δείχνουν ότι πρωταγωνιστούμε στις διαδικτυακές αγορές ψάχνοντας για την καλύτερη προσφορά, ενώ αναγνωρίζουμε κάθε τάση που ξεκινά, για να τη μεταλαμπαδεύσουμε στους γύρω μας.
Τα παραδείγματα είναι πολλά: οι recessionistas φιλοδοξούν να κρατήσουν ψηλά τον πήχη του στυλ και χαμηλά το κόστος, το cocooning, το φαγητό και η διασκέδαση στο σπίτι βαφτίζονται η νέα έξοδος, οι επισκέψεις στα spa αντικαθίστανται από tips ευεξίας και χαλάρωσης, η ανακύκλωση ρούχων και επίπλων ενσωματώνεται στο styling και στη διακόσμηση. Η γενιά που μεγαλώνει μέσα στην ύφεση αλλάζει δραματικά όχι μόνο τις καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Ενώ οι τάσεις που αναπτύσσονται έχουν αφετηρία τις γυναίκες, αφού λειτουργούμε καταλυτικά στις τελικές αποφάσεις για τον προϋπολογισμό του σπιτιού.
Οι γυναίκες μπορεί να ανταλλάξουμε τις παλιές μας συνήθειες με κάτι άλλο. Η ανταλλαγή ρούχων και παπουτσιών ή η αγορά μεταχειρισμένων, που κάποτε παρέπεμπαν σε κάτι εξωτικό και εναλλακτικό, εξελίσσονται σε επιτυχημένες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Εμείς καθοδηγούμε αυτές τις αλλαγές. Διότι το ένστικτο μας ωθεί προς την αισιοδοξία.
Περιγράφοντας τα κοινωνικά πρότυπα του μέλλοντος, η Δανέζα Αν-Λιζ Κχάγερ, ειδική στη διαμόρφωση μελλοντικών κοινωνικών μοντέλων, η οποία συνεργάζεται με εταιρείες όπως οι Procter & Gamble, Ikea, Sony, Nokia, Swarovski, επισημαίνει το πέρασμα των γυναικών από τη λογική στο συναίσθημα και τη δύναμή τους στη διαμόρφωση καταναλωτικών τάσεων. Ως τώρα οι γυναίκες αποφάσιζαν τις αγορές τους με βάση λογικές αξίες, όπως η καλή ζωή, η παγκοσμιοποίηση και η έξυπνη τεχνολογία. Στο εξής, μερίδιο στη διαδικασία αυτή διεκδικούν οι συναισθηματικές αξίες, όπως το πνευματικό κεφάλαιο, η ανάγκη για έναν καλύτερο κόσμο, η υγεία με την ολιστική προσέγγιση και η απόλυτη διαφάνεια. Πεδίον δόξης λαμπρόν, λοιπόν.
πηγή:tovima.gr