Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Όλα αλλάζουν στο νέο Renault Clio RS 200

Ένα και μόνο αρνητικό (για κάποιους) είχε το προηγούμενο Renault Clio RS. Ο λόγος για τον κινητήρα των 2lt με τους 203ps που ήταν φυσικής αναπνοής και που σαφέστατα ήταν εκτός εποχής υστερώντας κυρίως στον τομέα των ρεπρίζ.
Όλα αυτά και άλλα πολλά όμως αλλάζουν στο ολοκαίνουργιο Renault Clio RS 200 2013. Ένα μοντέλο που όπως θα διαβάσετε στις επόμενες γραμμές απευθύνεται σε γνήσιους petrolheads οδηγούς. Βασική διαφορά η ύπαρξη ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα χωρητικότητας 1.6lt με απόδοση 200ps. Η ισχύς μπορεί να ακούγεται ίδια ωστόσο η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στα αποθέματα ροπής τα οποία αγγίζουν τα 24.4kg.m (2.6kg.m περισσότερα) και μάλιστα είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1750rpm. Επίσης η Renaultανακοίνωσε ότι η μέση κατανάλωση είναι περιορισμένη κατά 2lt/100km (6.2lt/100km έναντι 8.2lt/100km) κάτι που σημαίνει ότι οι εκπομπές ρύπωνCO2 του Renault Clio RS 200 2013 περιορίζονται στα 144gr/km.
Το 2o μεγάλο νέο στο Renault Clio RS 200 2013 είναι ότι στο βασικό του εξοπλισμό θα εφοδιάζεται με τοκιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Double Clutch) το οποίο είναι εξελιγμένο από το τμήμα Renault Sport. Διαθέτει έξι σχέσεις και έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί αλλαγές σε 150ms. Οι εναλλαγές γίνονται είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω των μεγάλων και σταθερών paddles στην κολόνα του τιμονιού. Το 3ο μεγάλο νέο είναι το RS Drive. Πρόκειται για ένα μπουτόν μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων λειτουργίας (Normal, Sport, Race) αλλάζοντας την απόκριση του κινητήρα, τις αλλαγές των ταχυτήτων, την απόκριση στο γκάζι, την αίσθηση του τιμονιού και την επεμβατικότητα του ESC.
Φυσικά έχει γίνει μεγάλη εξέλιξη στο set-up των αναρτήσεων, τα φρένα μπροστά έχουν διάμετρο 320mm, οι προσφερόμενες ζάντες αλουμινίου είναι 17 και 18 ιντσών ενώ όπως μας έχει συνηθίσει το τμήμα Renault Sport θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η Sport και η Cup η οποία προσθέτει 15% σκληρότερη ανάρτηση και 5mm χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος. Τι λείπει κατά τη γνώμη μας; Ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικόκαι μία ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Σε κάθε περίπτωση όμως το Renault Clio RS 200 2013 αναμένεται να είναι ένα άκρως αποτελεσματικό και οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, γνήσιο τέκνο της φιλοσοφίας του τμήματος Renault Sport. Βεβαίως αναμένουμε συγκρίσεις μεταξύ αυτού και των Opel Corsa OPC Nurburgring Edition και Mini John Cooper Works τα οποία είναι και τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα της κατηγορίας. DLC Cam Followers
Ο 1.6 Turbo του Renault Clio RS 200 2013 ενσωματώνει το σύστημα DLC (Diamond Like Carbon) Cam Followers. Ο μηχανολόγος του High Octane, Λουκάς Μπαφατάκης, εξηγεί.
Oι cam followers είναι ένα είδος εδράνων (ρουλεμάν) που συνεργάζονται με κάποιον άξονα. Τώρα στην περίπτωση του Clio RS 200 2013 αυτοί συνεργάζονται με τον εκκεντροφόρο άξονα. Στην πραγματικότητα βοηθούν στη μετατροπή της περιστροφικής κίνησης του εκκεντροφόρου σε κατακόρυφη των βαλβίδων. Οι cam followers είναι λοιπόν κάτω από τους λοβούς του εκκεντροφόρου και καθώς αυτός περιστρέφεται αυτοί συναντώνται με αυτόν και έτσι ελέγχονται οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.
Το DLC στην πραγματικότητα είναι μια επίστρωση η οποία τοποθετείται εξωτερικά των cam followers και τους προσδίδουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά αντοχής, σκληρότητας αλλά και χαμηλότατης τριβής που επί της ουσίας σημαίνει ότι μειώνονται και οι φθορές. Δηλαδή το DLC είναι κάτι σαν διαμάντι, δηλαδή με παρόμοιες φυσικές ιδιότητες (πχ σκληρότητα) αλλά πολύ φθηνότερο από αυτό εφόσον είναι συνθετικό (προσοχή είναι διαφορετικό από το συνθετικό διαμάντι)  και κατασκευάζεται με τον κατάλληλο προσανατολισμό των κρυστάλλων.
Κοινώς είναι ένας συνθετικός τύπος άνθρακα ο οποίος έχει χαμηλότατη τριβή και εκπληκτική αντοχή και σκληρότητα. Αυτό προφανώς σημαίνει λιγότερες τριβές στον κινητήρα εν γένει αλλά και μεγάλη αντοχή στην καταπόνηση.
 HIGHOCTANE