Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Στα πολυτελή τσάγια στρέφονται οι Κινέζοι καταναλωτές


Την απόλαυση του τσαγιού ανακαλύπτει εκ νέου η νέα γενιά Κινέζων καταναλωτών, που μοιάζει έτοιμη να εγκαταλείψει τα προϊόντα καφέ, που προωθούν οι πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Starbucks, στη χώρα τους. 
  Την ίδια ώρα, οι τιμές σπάνιων κινέζικων τσαγιών, όπως το «Που Ερ» το μαύρο τσάι που προκύπτει από ζύμωση και μπορεί να έχει ηλικία 100 ετών ή του «Πρώτου Φλας Λονγκζίν», της φρεσκοκομμένης πράσινης ποικιλίας, έχουν εκτιναχθεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια. Η βιομηχανία του τσαγιού στην Κίνα αναπτύχθηκε στα πρότυπα εκείνης του κρασιού στην Ευρώπη.Τα τσάγια, που περιέχουν ιαματικά φυτά, υπήρξαν ανέκαθεν δημοφιλή στη Νότια Κίνα, ως μέθοδος αντιμετώπισης της ζέστης και της υγρασίας. Η ζήτηση για τα σπάνια αυτά τσάγια είναι και σήμερα εύρωστη, με τις πωλήσεις να σημειώνουν αύξηση της τάξης του 20% το χρόνο και κέρδη 90 εκατ. δολαρίων για φέτος.
Ξένες εταιρίες δεν έμειναν αδιάφορες απέναντι στο φαινόμενο αυτό. Το 2010, η Starbucks, που εγκαινίαζε ένα υποκατάστημα στην Κίνα κάθε τέσσερις ημέρες, άρχισε να πουλά τρία είδη παραδοσιακού κινέζικου τσαγιού, δίπλα στα μυριάδες προϊόντα καφέ που προωθεί.
Η ισχυρή ζήτηση στην Κίνα έχει οδηγήσει στην επικράτηση σημαντικών εθνικών αλυσίδων. Σύμφωνα με την Ενωση Τσαγιού (Tea Marketing Association), η Κίνα διαθέτει περισσότερα από 60.000 «τσαγάδικα» σε όλη τη χώρα, με τα περισσότερα από αυτά να ανήκουν σε ιδιώτες και όχι σε αλυσίδες.
kathimerini