Πράγματι,
η αριστοκρατική φινέτσα και το αξεπέραστο στιλ είναι τα συστατικά που
έχτισαν τον αιώνιο μύθο της ωραίας της Γαλλίας, Κατρίν Ντενέβ, ως
fashion icon!
Η ντίβα του γαλλικού σινεμά, τελειοποιώντας την κινηματογραφική περσόνα της ωραίας ξανθιάς, αλλά «ψυχρής καλλονής», με την αψεγάδιαστη και μυστηριώδη ομορφιά, κατάφερε να καταγραφεί στη συνείδηση του κόσμου ως η επιτομή της γαλλικής κομψότητας. Η εικόνα της γυναίκας – συμβόλου, που μεταμορφώνεται με μεγάλη ευκολία από αινιγματική, εύθραυστη και μυστηριώδη φιγούρα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας που αναζητά την ερωτική ικανοποίηση σε οίκο ανοχής, εξακολουθεί να γοητεύει μέχρι σήμερα. Η ικανότητά της να εμφανίζεται σε κάθε ταινία με την καθαρότητα ενός αρχάριου, ψάχνοντας ίσως να ξεδιπλώσει «μια πλευρά της “Κοιμωμένης του δάσους”» -όπως παραδέχτηκε η ίδια ότι της είπε ο Φρανσουά Τριφό-, την έχει αναγάγει σε μία από τις μεγαλύτερες σταρ παγκοσμίως.
«Για να είσαι αναντικατάστατη, πρέπει να είσαι διαφορετική»: Kοκό Σανέλ.
Αυτήν την εικόνα προβάλλει το πρώτο πολυκατάστημα που ιδρύθηκε τo 1852 στο Παρίσι, το ιστορικό «Le Bon Marche March Rive Gauche», γιορτάζοντας 160 χρόνια από την ίδρυσή του. Αποτίοντας φόρο τιμής στην αγαπημένη του Παρισιού, Κατρίν Ντεβέν, θα στολίσει τις προσόψεις του, από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 27 Οκτωβρίου, με δέκα pop art εικόνες, σχεδιασμένες με χιούμορ και κομψότητα από τη Mαριάν Σατραπί, δημιουργό των κινούμενων σχεδίων της ταινίας «Περσέπολις», όπου η ηθοποιός δάνεισε το 2007 τη φωνή της. Συγχρόνως, στο ισόγειο του πολυκαταστήματος θα προβάλλεται ντοκιμαντέρ που θα ταξιδέψει τους θεατές στις περιοχές του Παρισιού που εκείνη αγαπά. Συγχρόνως η Βίβλος της Μόδας, «Vogue», θα παρουσιάσει την ηθοποιό ως σύμβολο της θηλυκότητας και fashion icon για περισσότερα από 40 χρόνια, μέσα από 16 εξώφυλλα, αξέχαστες φωτογραφίες και προσωπικές εξομολογήσεις.
Γεννημένη στις 22 Οκτωβρίου 1943 στο κατεχόμενο από τους Γερμανούς Παρίσι από οικογένεια ηθοποιών, ακολούθησε μοιραία -μαζί με τις τρεις αδερφές της- τα καλλιτεχνικά γονίδια της οικογένειας στην υποκριτική. Στην τρυφερή ηλικία των 13 χρόνων έκανε το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη και έζησε στην εφηβεία της έναν παθιασμένο έρωτα στο πλευρό του Ροζέ Βαντίμ. Εγινε η μούσα του, έβαψε τα μαλλιά της ξανθά -κάτι που αργότερα ομολόγησε ότι μισούσε- και απέκτησε μαζί του ένα παιδί εκτός γάμου.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, η κινηματογραφική πορεία της σημαδεύτηκε από συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες, όπως οι Μπουνιουέλ, Πολάνσκι, Τριφό, Σκοτ, Οζόν κ.ά., πάντα όμως με τη σφραγίδα της προσωπικότητας και της ερμηνευτικής ικανότητάς της. Ωστόσο η συνάντησή της με τον Λουίς Μπουνιουέλ ήταν εκείνη που καθόρισε την κινηματογραφική μοίρα της! Ο σκηνοθέτης έχτισε το μύθο της ντίβας του γαλλικού σινεμά στο πρόσωπο της μεγαλοαστής ηρωίδας του, Σεβερίν, η οποία ως πρωταγωνίστρια στην «Ωραία της ημέρας», προβάλλοντας την κομψότητά της, κάλυψε όλες τις φαντασιώσεις και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της, κατοχυρώνοντας για πάντα την παρουσία της στο χώρο της Εβδομης Τέχνης.
Το υπέροχο φόρεμα της ταινίας, σχεδιασμένο από τον YSL, άφησε εποχή και οι γόβες «Ροζέ Βιβιέ», που κοσμούν τα γυναικεία πόδια μέχρι και σήμερα, έκαναν ακόμη και τον περίφημο σχεδιαστή Τζέφρι Καλίνσκι να αναφωνήσει ότι «είναι μια από τις στιγμές που ο κινηματογράφος συναντά τη μόδα». Καλλιέργησε σχέση ζωής με τον Ιβ Σεν Λοράν, η οποία διήρκεσε μέχρι το θάνατο του σχεδιαστή. «Θαυμάζω τη σχολαστικότητά του όταν με ντύνει. Ξέρει, όμως, και πώς να με γδύνει, χωρίς καμία χυδαιότητα ή ασάφεια», αναφέρει.
Η προσωπική της ζωή χαρακτηρίστηκε από έντονα πάθη και θλίψη. Το 1967, ο πρόωρος χαμός της µεγαλύτερης αδερφής της, Φρανσουάζ Ντορλεάκ, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, τη στιγμάτισε. Την προηγούμενη χρονιά είχαν συμπρωταγωνιστήσει στην ταινία του Ζακ Ντεμί «Δεσποινίδες του Ροσφόρ». Παρόλο που εξομολογείται ότι «µου αρέσουν εκείνοι που έχουν θηλυκές ευαισθησίες, όπως κι εκείνοι που έχουν οργιώδη φαντασία. Τους σοβαρούς άντρες τους βρίσκω πολύ, µα πολύ βαρετούς», θαμπώθηκε από την αδιαμφισβήτητη γοητεία του συμπρωταγωνιστή της Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Οι δυο τους δεν παντρεύτηκαν ποτέ, απέκτησαν όμως την κόρη τους, Κιάρα. Ο μοναδικός γάμος της, με το φωτογράφο Ντέιβιντ Μπέιλι, έληξε άδοξα. Οταν, όμως, ο ανομολόγητος στο ευρύ κοινό κρυφός έρωτάς της με τον Φρανσουά Τριφό σχολιάστηκε, η τολμηρή και παρορμητική Ντενέβ εμφανίστηκε ιδιαίτερα αυστηρή όσον αφορά το άβατο της προσωπικής ζωής της, οδηγώντας στα δικαστήρια όσους το παραβίασαν! «Εχω ανάγκη από ζώνες προστατευμένες», δήλωσε η ίδια. Και τα κατάφερε παραμένοντας μέχρι και σήμερα η μυστηριώδης ντίβα του γαλλικού σινεμά, πάντα όμως με απλότητα, ευγένεια και φινέτσα. «Δεν κυνηγάω τη σκιά μου. Είμαι ηθοποιός, αλλά είμαι και γυναίκα. Ζω όπως θα ήθελα να ζω, εξελίσσομαι σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, δε φοβάμαι τη μόδα. Ισως κάποια στιγμή πάψω να υπάρχω στον κινηματογράφο, αλλά δεν το φοβάμαι, είναι φυσιολογικό».
agelioforos
Η ντίβα του γαλλικού σινεμά, τελειοποιώντας την κινηματογραφική περσόνα της ωραίας ξανθιάς, αλλά «ψυχρής καλλονής», με την αψεγάδιαστη και μυστηριώδη ομορφιά, κατάφερε να καταγραφεί στη συνείδηση του κόσμου ως η επιτομή της γαλλικής κομψότητας. Η εικόνα της γυναίκας – συμβόλου, που μεταμορφώνεται με μεγάλη ευκολία από αινιγματική, εύθραυστη και μυστηριώδη φιγούρα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας που αναζητά την ερωτική ικανοποίηση σε οίκο ανοχής, εξακολουθεί να γοητεύει μέχρι σήμερα. Η ικανότητά της να εμφανίζεται σε κάθε ταινία με την καθαρότητα ενός αρχάριου, ψάχνοντας ίσως να ξεδιπλώσει «μια πλευρά της “Κοιμωμένης του δάσους”» -όπως παραδέχτηκε η ίδια ότι της είπε ο Φρανσουά Τριφό-, την έχει αναγάγει σε μία από τις μεγαλύτερες σταρ παγκοσμίως.
«Για να είσαι αναντικατάστατη, πρέπει να είσαι διαφορετική»: Kοκό Σανέλ.
Αυτήν την εικόνα προβάλλει το πρώτο πολυκατάστημα που ιδρύθηκε τo 1852 στο Παρίσι, το ιστορικό «Le Bon Marche March Rive Gauche», γιορτάζοντας 160 χρόνια από την ίδρυσή του. Αποτίοντας φόρο τιμής στην αγαπημένη του Παρισιού, Κατρίν Ντεβέν, θα στολίσει τις προσόψεις του, από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 27 Οκτωβρίου, με δέκα pop art εικόνες, σχεδιασμένες με χιούμορ και κομψότητα από τη Mαριάν Σατραπί, δημιουργό των κινούμενων σχεδίων της ταινίας «Περσέπολις», όπου η ηθοποιός δάνεισε το 2007 τη φωνή της. Συγχρόνως, στο ισόγειο του πολυκαταστήματος θα προβάλλεται ντοκιμαντέρ που θα ταξιδέψει τους θεατές στις περιοχές του Παρισιού που εκείνη αγαπά. Συγχρόνως η Βίβλος της Μόδας, «Vogue», θα παρουσιάσει την ηθοποιό ως σύμβολο της θηλυκότητας και fashion icon για περισσότερα από 40 χρόνια, μέσα από 16 εξώφυλλα, αξέχαστες φωτογραφίες και προσωπικές εξομολογήσεις.
Γεννημένη στις 22 Οκτωβρίου 1943 στο κατεχόμενο από τους Γερμανούς Παρίσι από οικογένεια ηθοποιών, ακολούθησε μοιραία -μαζί με τις τρεις αδερφές της- τα καλλιτεχνικά γονίδια της οικογένειας στην υποκριτική. Στην τρυφερή ηλικία των 13 χρόνων έκανε το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη και έζησε στην εφηβεία της έναν παθιασμένο έρωτα στο πλευρό του Ροζέ Βαντίμ. Εγινε η μούσα του, έβαψε τα μαλλιά της ξανθά -κάτι που αργότερα ομολόγησε ότι μισούσε- και απέκτησε μαζί του ένα παιδί εκτός γάμου.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, η κινηματογραφική πορεία της σημαδεύτηκε από συνεργασίες με σημαντικούς σκηνοθέτες, όπως οι Μπουνιουέλ, Πολάνσκι, Τριφό, Σκοτ, Οζόν κ.ά., πάντα όμως με τη σφραγίδα της προσωπικότητας και της ερμηνευτικής ικανότητάς της. Ωστόσο η συνάντησή της με τον Λουίς Μπουνιουέλ ήταν εκείνη που καθόρισε την κινηματογραφική μοίρα της! Ο σκηνοθέτης έχτισε το μύθο της ντίβας του γαλλικού σινεμά στο πρόσωπο της μεγαλοαστής ηρωίδας του, Σεβερίν, η οποία ως πρωταγωνίστρια στην «Ωραία της ημέρας», προβάλλοντας την κομψότητά της, κάλυψε όλες τις φαντασιώσεις και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της, κατοχυρώνοντας για πάντα την παρουσία της στο χώρο της Εβδομης Τέχνης.
Το υπέροχο φόρεμα της ταινίας, σχεδιασμένο από τον YSL, άφησε εποχή και οι γόβες «Ροζέ Βιβιέ», που κοσμούν τα γυναικεία πόδια μέχρι και σήμερα, έκαναν ακόμη και τον περίφημο σχεδιαστή Τζέφρι Καλίνσκι να αναφωνήσει ότι «είναι μια από τις στιγμές που ο κινηματογράφος συναντά τη μόδα». Καλλιέργησε σχέση ζωής με τον Ιβ Σεν Λοράν, η οποία διήρκεσε μέχρι το θάνατο του σχεδιαστή. «Θαυμάζω τη σχολαστικότητά του όταν με ντύνει. Ξέρει, όμως, και πώς να με γδύνει, χωρίς καμία χυδαιότητα ή ασάφεια», αναφέρει.
Η προσωπική της ζωή χαρακτηρίστηκε από έντονα πάθη και θλίψη. Το 1967, ο πρόωρος χαμός της µεγαλύτερης αδερφής της, Φρανσουάζ Ντορλεάκ, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, τη στιγμάτισε. Την προηγούμενη χρονιά είχαν συμπρωταγωνιστήσει στην ταινία του Ζακ Ντεμί «Δεσποινίδες του Ροσφόρ». Παρόλο που εξομολογείται ότι «µου αρέσουν εκείνοι που έχουν θηλυκές ευαισθησίες, όπως κι εκείνοι που έχουν οργιώδη φαντασία. Τους σοβαρούς άντρες τους βρίσκω πολύ, µα πολύ βαρετούς», θαμπώθηκε από την αδιαμφισβήτητη γοητεία του συμπρωταγωνιστή της Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Οι δυο τους δεν παντρεύτηκαν ποτέ, απέκτησαν όμως την κόρη τους, Κιάρα. Ο μοναδικός γάμος της, με το φωτογράφο Ντέιβιντ Μπέιλι, έληξε άδοξα. Οταν, όμως, ο ανομολόγητος στο ευρύ κοινό κρυφός έρωτάς της με τον Φρανσουά Τριφό σχολιάστηκε, η τολμηρή και παρορμητική Ντενέβ εμφανίστηκε ιδιαίτερα αυστηρή όσον αφορά το άβατο της προσωπικής ζωής της, οδηγώντας στα δικαστήρια όσους το παραβίασαν! «Εχω ανάγκη από ζώνες προστατευμένες», δήλωσε η ίδια. Και τα κατάφερε παραμένοντας μέχρι και σήμερα η μυστηριώδης ντίβα του γαλλικού σινεμά, πάντα όμως με απλότητα, ευγένεια και φινέτσα. «Δεν κυνηγάω τη σκιά μου. Είμαι ηθοποιός, αλλά είμαι και γυναίκα. Ζω όπως θα ήθελα να ζω, εξελίσσομαι σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, δε φοβάμαι τη μόδα. Ισως κάποια στιγμή πάψω να υπάρχω στον κινηματογράφο, αλλά δεν το φοβάμαι, είναι φυσιολογικό».
agelioforos