Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Δέκα αυτοκίνητα πόλης χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Επιλέγοντας το προαιρετικά διαθέσιμο “GreenTec PacΤο πολυπόθητο προνόμιο των μηδενικών τελών κυκλοφορίας για όσα τετράτροχα εκλύουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο,
η εκτόξευση της τιμής των καυσίμων σε δυσθεώρητα ύψη και η εφαρμογή του "πράσινου δακτυλίου" στο κέντρο της Αθήνας αλλάζουν τις ισορροπίες σε μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς.

Εμείς επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε δέκα αυθεντικά αυτοκίνητα πόλης που θα σας επιτρέψουν να περιορίσετε ακόμη περισσότερο το κόστος των αστικών -και όχι μόνο- μετακινήσεών σας.k” -επιπλέον κόστος 400 ευρώ- το Skoda Citigo των 999 κ.εκ. αποκτά σύστημα start&stop, ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και βελτιωμένη αεροδυναμική, γεγονός που με τη σειρά του περιορίζει ακόμη περισσότερο τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου (4,1 λίτρα/100 χλμ.) και "ρίχνει" τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ. Το GreenTec Pack προσφέρεται και στις δύο εκδόσεις ισχύος -60 και 75 ίππων- του Skoda Citigo.

Μοντέλο
Εκπομπές CO2
Κατανάλωση καυσίμου
Fiat Panda
99 γρ./χλμ.
4,2 λίτρα/100 χλμ.
Fiat 500
92 γρ./χλμ.
4,1 λίτρα/100 χλμ.
KIA Picanto
99 γρ./χλμ.
4,2 λίτρα/100 χλμ.
Lancia Ypsilon TwinAir
Lancia Ypsilon MultiJet II
99 γρ./χλμ.
99 γρ./χλμ.
4,3 λίτρα/100 χλμ. 
3,8 λίτρα/100 χλμ.
Peugeot 107
99 γρ./χλμ.
4,3 λίτρα/100 χλμ.
Renault Twingo dCi
90 γρ./χλμ.
3,4 λίτρα/100 χλμ.
smart fortwo mhd
smart fortwo cdi
97 γρ./χλμ.
 86 γρ./χλμ.
4,2 λίτρα/100 χλμ.
3,3 λίτρα/100 χλμ.
Skoda Citigo
96 γρ./χλμ.
4,1 λίτρα/100 χλμ.
Toyota Aygo
99 γρ./χλμ.
4,3 λίτρα/100 χλμ.
Toyota iQ
99 γρ./χλμ.
4,4 λίτρα/100 χλμ.
 Fiat 500 0.9 TwinAir

Με αφετηρία τον δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 875 κ.εκ., τα Fiat 500 και Fiat 500 Cabrio εξασφαλίζουν το bonus της μη καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Όπως και στο Fiat Panda έτσι και στο Fiat 500 ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο με τον ίδιο αριθμό σχέσεων.

Αντιστοίχως, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 4,1 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 95 γρ./χλμ.
 KIA Picanto 1.0

Πιστό στα αστικά του… καθήκοντα, το ΚIA Picanto δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα των πιο οικονομικών-αποδοτικών αυτοκινήτων πόλης.

Συγκεκριμένα, η έκδοση βενζίνης των 998 κ.εκ. είναι αυτή που προσφέρει στην γκάμα του λιλιπούτειου KIA το πλεονέκτημα των μηδενικών τελών κυκλοφορίας, εκπέμποντας 99 γρ./χλμ. και καταναλώνοντας 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Η ισχύς του τρικύλινδρου κινητήρα αγγίζει τους 69 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής τα 95 Nm
 Peugeot 107 1.0

Το μικρότερο σε διαστάσεις Peugeot συνεχίζει την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά με ανανεωμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά -η προσθήκη φώτων ημέρας τεχνολογίας LED ξεχωρίζει ανάμεσα σε αυτά- και με ακόμη πιο φειδωλές, ως προς την κατανάλωση καυσίμου, εκδόσεις
 Ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 998 κ.εκ. εξακολουθεί να αποδίδει 68 ίππους και 93 Nm ροπής, ωστόσο, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου έχει περιοριστεί από τα 4,5 στα 4,3 λίτρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχουν πέσει κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

smart fortwo 1.0 mhd – 0.8 cdi

Την πολυτέλεια να διαθέτει δύο εκδόσεις -μία βενζίνης και μία diesel- με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 100 γρ./χλμ. διαθέτει το smart fortwo.
Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με το μέχρι σήμερα γνωστό ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 61 ίππους και 89 Nm ροπής.

Με την πολύτιμη βοήθεια του συστήματος start&stop, o εν λόγω κινητήρας καταναλώνει μόλις 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 97 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου υπόσχεται ο επίσης τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 799 κ.εκ., καθώς η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 3,3 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 86 γρ./χλμ.
 Toyota iQ 1.0

Πέρα από την ευελιξία μέσα στην πόλη, οι εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις του Toyota iQ -το μήκος δεν ξεπερνά τα τρία μέτρα- εξασφαλίζουν ένα ακόμη πλεονέκτημα. Αυτό των περιορισμένων ενεργειακών απαιτήσεων.

Ειδικότερα, το iQ των 998 κ.εκ. και των 68 ίππων καταναλώνει 4,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, γεγονός που με τη σειρά του συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
 Fiat Panda 0.9 TwinAir

Η δικύλινδρη και αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης της τρίτης κατά σειρά γενιάς του Panda είναι και η μοναδική στην γκάμα του δημοφιλούς Fiat που μπορεί να εξασφαλίσει το προνόμιο των μηδενικών τελών κυκλοφορίας.

Αποδίδοντας 85 ίππους και 145 Nm ροπής, ο TwinAir κινητήρας των 875 κ.εκ. καταναλώνει 4,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 99 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
 Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir & 1.3 MultiJet II

Την εκκεντρικότητα του σχεδιασμού της, την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου αμαξώματος και την εντυπωσιακή αποδοτικότητα ενός κινητήρα βενζίνης και ενός κινητήρα diesel έχει να επιδείξει η νέα Lancia Ypsilon.

Στη βενζινοκίνητη έκδοση TwinAir, το δικύλινδο-υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 875 κ.εκ. αποδίδει 85 ίππους και 145 Nm ροπής χωρίς η κατανάλωση καυσίμου να ξεπερνά τα 4,3 λίτρα καυσίμου και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 99 γρ./χλμ.

Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του επίσης υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα diesel των 1.248 κ.εκ. Με ισχύ 95 ίππων και μέγιστη ροπή 200 Nm, καταναλώνει 3,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκλύει 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
 Renault Twingo 1.5 dCi

Παρά το γεγονός ότι το πρόσφατα ανανεωμένο Renault Twingo εξοπλίζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα 1.461 κ.εκ., η οικονομία καυσίμου που εξασφαλίζει η συγκεκριμένη έκδοση του γαλλικού citycar μπορεί να συγκριθεί με μικρότερου κυβισμού και ισχύος προτάσεις.

Το πετρελαιοκίνητο Twingo των 85 ίππων απαιτεί μόλις 3,4 λίτρα καυσίμου για να καλύψει μία απόσταση 100 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνησης, την ίδια στιγμή που οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα δεν ξεπερνούν τα 90 γρ./χλμ.
 Toyota Aygo 1.0

Μετά και την πρόσφατη ανανέωσή του, το Toyota Aygo προσθέτει στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του την ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Αναλυτικότερα, ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 998 κ.εκ., απόδοσης 68 ίππων και 93 Nm ροπής, καταναλώνει πλέον 4,3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει -σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων- 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
in.gr