Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

Πληρωμή με το κινητό στα Starbucks

Με το νέο σύστημα οι πελάτες της αμερικανικής αλυσίδας θα χρεώνονται στο smartphone τους.
Χείρα βοηθείας για την τόνωση των πωλήσεών της επί αμερικανικού εδάφους αναμένει η αλυσίδα καταστημάτων καφέ Starbucks από την εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών Square. Η σύμπραξη των δύο εταιρειών, από το προσεχές φθινόπωρο, θα απλοποιήσει τις συναλλαγές για τους πελάτες της επιχειρώντας ένα άνοιγμα στις πιο μικρές ηλικιακά ομάδες τού εν δυνάμει πελατολογίου της. Και αυτό διότι ο νέος τρόπος πληρωμής καφέ ή οποιουδήποτε συνοδευτικού εδέσματος θα προϋποθέτει τη χρήση κινητού τηλεφώνου νέας γενιάς, στα οποία είναι ήδη εξοικειωμένοι οι αμερικανοί (και όχι μόνο) έφηβοι.
To σύστημα της Square θα διαχειρίζεται όλες τις πληρωμές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών που θα γίνονται στα καταστήματα Starbucks στις Ηνωμένες Πολιτείες απλοποιώντας τη διαδικασία τόσο ώστε το μόνο που θα χρειάζεται για την πληρωμή θα είναι το όνομα του πελάτη. Με άλλα λόγια, οι θαμώνες των Starbucks θα μπορούν να μπαινοβγαίνουν στην αλυσίδα αγοράζοντας οτιδήποτε χωρίς να κουβαλούν λεφτά ή κάρτες στο πορτοφόλι τους, εφόσον έχουν μαζί το «έξυπνο» κινητό τους.
Εχοντας αποθηκευμένες στο κινητό του τηλέφωνο τις απαραίτητες εφαρμογές, ο πελάτης θα μπορεί να πληρώνει αναφέροντας στον υπάλληλο απλά το όνομά του. Το σύστημα θα εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή (του ταμία) τη φωτογραφία και τα στοιχεία στα οποία θα χρεώνεται ο λογαριασμός.
Η επένδυση θα στοιχίσει στη Starbucks 25 εκατ. δολάρια ενώ θα δώσει ώθηση και σε άλλες επιχειρήσεις να τη μιμηθούν. Ηδη οι δυνατότητες που προσφέρονται από τα «έξυπνα κινητά» είναι τόσες ώστε το κοινό έχει αρχίσει να εξοικειώνεται αρκετά με τη χρήση τους.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, αυτό που θα αποτελέσει τον καταλύτη για την επιτυχία αυτού του τρόπου συναλλαγών είναι η παροχή ενός περιβάλλοντος ασφάλειας και σιγουριάς από τις εταιρείες «κινητών πληρωμών» προς τους χρήστες σχετικά με τη χρήση των προσωπικών στοιχείων και του τραπεζικού λογαριασμού.
Αρκετές εταιρείες πριν από τη Square - όπως η Google, η Microsoft και η PayPal - είχαν επιχειρήσει στο πρόσφατο παρελθόν να προσφέρουν ανάλογες δυνατότητες πληρωμών αλλά χωρίς επιτυχία λόγω του αριθμού των φορέων που πρέπει να εμπλακούν (τράπεζες, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, μεταπωλητές). Ερευνες στις ΗΠΑ δείχνουν ότι το 30% των χρηστών κινητών τηλεφώνων είναι θετικοί προς αυτή την τεχνολογική εξέλιξη. Παράγοντες της αμερικανικής αγοράς εκτιμούν ότι θα περάσουν ακόμα πέντε - έξι χρόνια προτού καθιερωθεί στην αγορά.

Μεγάλη καμπάνια. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη ενέργεια της Starbucks για να δελεάσει τους πελάτες της και να αυξήσει το πελατολόγιό της. Σχεδόν μια δεκαετία μετά την είσοδό της στην Ευρώπη βρίσκεται σε ισχύ μια καμπάνια δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων της εταιρείας με ενέργειες όπως η ανακαίνιση καταστημάτων και η προσαρμογή των προϊόντων στην ευρωπαϊκή κουλτούρα και τα ξεχωριστά ήθη κάθε χώρας.
Ακόμα και σε ευρωπαϊκές χώρες όπου η εταιρεία καταγράφει επιτυχή παρουσία, οι πωλήσεις και τα κέρδη της υστερούν σε σχέση με εκείνα της Αμερικής και της Ασίας. Η κρίση χρέους της Ευρώπης και η στασιμότητα στους ρυθμούς ανάπτυξης αποτελούν ασφαλώς τον βασικότερο λόγο. Ομως τα στελέχη της Starbucks εκτιμούν ότι η αλλαγή στρατηγικής στην προώθηση προϊόντων και την προσέγγιση του πελάτη θα μπορούσε να αναστρέψει την πτώση των πωλήσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πάντως το τελευταίο τετράμηνο η εταιρεία ανακοίνωσε ρεκόρ πωλήσεων 3,4 δισ. δολαρίων παγκοσμίως, ενώ η αξία της μετοχής της εκτοξεύθηκε στα 53 δολάρια.

tanea