Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Μετοχή Facebook ή αλλιώς "ο μεγάλος κατήφορος"

Το Facebook (FB), όπως όλοι γνωρίζετε, είναι πλέον το κύριο συνώνυμο της καταστροφής στην ιστορία των αρχικών δημόσιων εγγραφών.
Χρηματιστές και στρατηγικοί αναλυτές της αγοράς έριξαν το όνομα της εταιρείας δίπλα στις φράσεις "Libor" και "Flash Crash" για να εξηγήσουν την απογοήτευση των μικρομεσαίων με την αγορά. Η Καλιφόρνια λέει ότι τα φορολογικά έσοδά της κινδυνεύουν λόγω της ασθενικής κράσης της μετοχής της εταιρείας στη Silicon Valley. Η αποτυχημένη IPO της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης έχει επίσης επιφέρει απώλειες εκατομμυρίων φράγκων στην UBS, την μεγαλύτερη ελβετική τράπεζα.

Οι μετοχές του Facebook έκλεισαν την Πέμπτη με πτώση 4% σημειώνοντας άλλο ένα ιστορικό χαμηλό στα 20,04 δολάρια, σε σύγκριση με την αρχική τιμή προσφοράς του Μαΐου στα 38 δολάρια, μέσα σε μία συνεχιζόμενη κάθοδο από την απογοητευτική πρώτη έκθεση κερδών της εταιρείας ως εισηγμένης στις 26 Ιουλίου.

Την Τετάρτη, δύο ανώτερα στελέχη του Facebook, η Katie Mitic, πρώην διευθύντρια μάρκετινγκ πλατφόρμας, και ο Ethan Beard, επικεφαλής συνεργασιών πλατφόρμας -δήλωσαν ότι φεύγουν για να κηνυγήσουν άλλες ευκαιρίες. Τον Ιούνιο, ο Διευθυντής Τεχνολογίας της εταιρείας, Bret Taylor, ανακοίνωσε την αποχώρησή του. Τόσο το λειτουργικό περιθώριο του Facebook, όσο και ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων έχουν μειωθεί. Και ο αριθμός των διαφημίσεων που κυκλοφορούσε στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 2% το τελευταίο τρίμηνο, ακόμη και αν η καθημερινή καταμέτρηση χρηστών της ιστοσελίδας ανέβηκε ένα 10%, αποκάλυψε η διοίκηση την περασμένη εβδομάδα.

"Οι διαφημιστικές αναρτήσεις συνέχισαν την πρόσφατη τάση ανάπτυξης με πιο αργό ρυθμό από αυτό των χρηστών καθώς η εφαρμογή μας χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο μέσω κινητών συσκευών», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής, David Ebersman. “Η τάση αυτή ισχύει ιδιαίτερα σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, όπου η χρήση smartphone αναπτύσσεται ραγδαία”. Το Facebook ανακοίνωσε την πρώτη διαφημιστική πλατφόρμα για κινητά μόλις πριν έξι μήνες.

Το κοινωνικό δίκτυο εξακολουθεί να έχει μια διόλου ευκαταφρόνητη κεφαλαιοποίηση ύψους 49 δισ. δολαρίων (χαμηλότερη από τη μέγιστη τιμή των 104 δισ. δολαρίων την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής του) και ένα λόγο τιμής προς κέρδη που είναι τουλάχιστον διπλάσιος από αυτό της ανταγωνίστριας Google (GOOG), σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Αλλά όπως εξηγεί ο Henry Blodget του Business Insider, ανησυχία και σύγχυση γύρω από την πραγματική καταμέτρηση των μετοχών του Facebook δεν εμπνέει ιδιαίτερα αξίες τύπου Dodd & Graham.

Και ενώ οι τύψεις για το ότι «όταν εσύ αγόραζες, εκείνοι πούλαγαν» συνεχίζουν να στοιχειώνουν το σύμβολο FB, υπάρχει ένας τόνος μετοχών ακόμη που μένει να πουληθεί.

Στις 16 Αυγούστου, 271 εκατομμύρια «κλειδωμένες’ μετοχές που κρατούν οι εκ των έσω αλλά και αρχικοί επενδυτές θα απελευθερωθούν και θα τεθούν προς διαπραγμάτευση. Στις 15 Οκτωβρίου, επιπλέον 249 εκατ. μετοχές θα προσταθούν στο μείγμα –έπειτα άλλες 1,32 δισ. μετοχές στις 14 Νοεμβρίου. Και 149 εκατομμύρια μετοχές προς πώληση στις 14 Δεκεμβρίου, πάνω στην ώρα για γεμίσουν οι κάλτσες στο τζάκι.
capital.gr