Μισό εκατομμύριο κάτοικοι της Κοπεγχάγης χρησιμοποιούν καθημερινά το
ποδήλατό τους για να πάνε στο σχολείο ή στη δουλειά τους.
Πλέον έχουν τη δική τους όχι λωρίδα, αλλά υπερ - λεωφόρο για να μετακινούνται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Η κυβέρνηση και οι 20 και πλέον τοπικές κυβερνήσεις που εμπλέκονται στο έργο ευελπιστούν με τον τρόπο αυτό να παρακινήσουν και άλλους πολίτες να πάρουν τα ποδήλατά τους, ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία και να μειωθούν κι άλλο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.
Πριν από μερικές εβδομάδες ολοκληρώθηκαν τα έργα για την κατασκευή του πρώτου τμήματος του δικτύου. Θα αποτελείται από 26 δρόμους, οι οποίοι προορίζονται για χρήση από όσους εργάζονται στην πρωτεύουσα και έρχονται κάθε πρωί από τα προάστιά της, σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 χιλιομέτρων. Η Δανία ήδη διαθέτει απλούς ποδηλατόδρομους, το συνολικό μήκος των οποίων ξεπερνά τα 10.000 χιλιόμετρα.
Ο δρόμος έχει στοιχεία φιλικά προς τον ποδηλάτη, όπως τρόμπες, εργαλεία και ειδικούς κάδους απορριμμάτων, αλλά και φώτα που τροφοδοτούνται με ηλιακή ενέργεια. Σημαντικό χαρακτηριστικό αποτελούν και οι «πράσινες ζώνες», όπου οι ποδηλάτες που κινούνται με ταχύτητα 20 χιλιομέτρων την ώρα δεν χρειάζεται να σταματήσουν σε κόκκινο φανάρι. Βέβαια, όποτε προσεγγίζουν διασταυρώσεις, έχουν -ασφαλή- προτεραιότητα έναντι των άλλων οχημάτων. Η επιφάνειά του είναι λεία και κατασκευασμένη έτσι ώστε να μην πιάνει πάγο ή χιόνι και όσο το δυνατόν πιο ευθεία, χωρίς στροφές και εμπόδια.
Ευχαριστημένοι με τη μέχρι τώρα πορεία του - ύψους 47 εκατομμυρίων ευρώ- έργου, Δανοί πολιτικοί εκφράζουν την ικανοποίησή τους και για τα ψυχολογικά οφέλη του. «Όταν κάνεις ποδήλατο για 30 λεπτά αισθάνεσαι πολύ καλά με τον εαυτό σου», δήλωσε στους New York Times ο υπουργός Μεταφορών Χένρικ Νταμ Κρίστενσεν. «Μπορείς να απολαύσεις ένα ποτήρι κρασί γιατί το κέρδισες».
Το μεγάλο αυτό πρότζεκτ, που προσθέτει 17 χιλιόμετρα στο δίκτυο, δεν είναι αποτέλεσμα των πιέσεων κάποιου οικολογικού κινήματος. Πολιτικά κόμματα από το χώρο τόσο της Αριστεράς όσο και της Δεξιάς αναγνωρίζουν τα οφέλη των μετακινήσεων με ποδήλατο για την υγεία - σωματική και ψυχική- αλλά και για το περιβάλλον. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της κυβέρνησης, για κάθε 10 χιλιόμετρα που διανύονται με ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο εξοικονομούνται περίπου 1,6 κιλά εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
naftemporiki.gr
Πλέον έχουν τη δική τους όχι λωρίδα, αλλά υπερ - λεωφόρο για να μετακινούνται με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια. Η κυβέρνηση και οι 20 και πλέον τοπικές κυβερνήσεις που εμπλέκονται στο έργο ευελπιστούν με τον τρόπο αυτό να παρακινήσουν και άλλους πολίτες να πάρουν τα ποδήλατά τους, ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία και να μειωθούν κι άλλο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.
Πριν από μερικές εβδομάδες ολοκληρώθηκαν τα έργα για την κατασκευή του πρώτου τμήματος του δικτύου. Θα αποτελείται από 26 δρόμους, οι οποίοι προορίζονται για χρήση από όσους εργάζονται στην πρωτεύουσα και έρχονται κάθε πρωί από τα προάστιά της, σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 χιλιομέτρων. Η Δανία ήδη διαθέτει απλούς ποδηλατόδρομους, το συνολικό μήκος των οποίων ξεπερνά τα 10.000 χιλιόμετρα.
Ο δρόμος έχει στοιχεία φιλικά προς τον ποδηλάτη, όπως τρόμπες, εργαλεία και ειδικούς κάδους απορριμμάτων, αλλά και φώτα που τροφοδοτούνται με ηλιακή ενέργεια. Σημαντικό χαρακτηριστικό αποτελούν και οι «πράσινες ζώνες», όπου οι ποδηλάτες που κινούνται με ταχύτητα 20 χιλιομέτρων την ώρα δεν χρειάζεται να σταματήσουν σε κόκκινο φανάρι. Βέβαια, όποτε προσεγγίζουν διασταυρώσεις, έχουν -ασφαλή- προτεραιότητα έναντι των άλλων οχημάτων. Η επιφάνειά του είναι λεία και κατασκευασμένη έτσι ώστε να μην πιάνει πάγο ή χιόνι και όσο το δυνατόν πιο ευθεία, χωρίς στροφές και εμπόδια.
Ευχαριστημένοι με τη μέχρι τώρα πορεία του - ύψους 47 εκατομμυρίων ευρώ- έργου, Δανοί πολιτικοί εκφράζουν την ικανοποίησή τους και για τα ψυχολογικά οφέλη του. «Όταν κάνεις ποδήλατο για 30 λεπτά αισθάνεσαι πολύ καλά με τον εαυτό σου», δήλωσε στους New York Times ο υπουργός Μεταφορών Χένρικ Νταμ Κρίστενσεν. «Μπορείς να απολαύσεις ένα ποτήρι κρασί γιατί το κέρδισες».
Το μεγάλο αυτό πρότζεκτ, που προσθέτει 17 χιλιόμετρα στο δίκτυο, δεν είναι αποτέλεσμα των πιέσεων κάποιου οικολογικού κινήματος. Πολιτικά κόμματα από το χώρο τόσο της Αριστεράς όσο και της Δεξιάς αναγνωρίζουν τα οφέλη των μετακινήσεων με ποδήλατο για την υγεία - σωματική και ψυχική- αλλά και για το περιβάλλον. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της κυβέρνησης, για κάθε 10 χιλιόμετρα που διανύονται με ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο εξοικονομούνται περίπου 1,6 κιλά εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
naftemporiki.gr