Ο μικρότερος κινητήρας της οικογένειας Ecoboost, με χωρητικότητα μόλις
999 κυβικών εκατοστών δείχνει ικανός να…κλείσει τα στόματα σε όσους
τολμήσουν να αποκαλέσουν υποτιμητικά «χιλιαράκι» το νέο Focus.
Γιατί οι εποχές έχουν αλλάξει και σήμερα οι κινητήρες του ενός λίτρου είναι πανίσχυροι και αρχίζουν να χρησιμοποιούνται και σε μεγαλύτερα από ό,τι συνήθως μοντέλα.
Ειδικά για τον καινούργιο, ευρωπαϊκό κινητήρα της FORD, χρειάστηκαν πολλά χρόνια εξέλιξης και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Γιατί μπορεί να είναι μικρός σε μέγεθος, έχοντας τρικύλινδρο μπλοκ μεγέθους όσο ένα φύλλο χαρτί Α4(!), τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του όμως θυμίζουν σύνολα 1.6 λίτρων, με την καμπύλη της ροπής να παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρες.
Με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 100 ή 125 ίππους, με τη ροπή των 170Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.400 σ.α.λ. Οι αντίστοιχες τιμές μέσης κατανάλωσης για τις δύο εκδόσεις είναι 4,8 και 5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 109 και 114 γραμμ./χλμ.
Η έκδοση των 100 ίππων συνδυάζεται με κιβώτιο πέντε σχέσεων και το πεντάπορτο Focus χρειάζεται 12,5΄΄ για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 185 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση των 125 ίππων, η οποία έχει κιβώτιο έξι σχέσεων, είναι 11,3΄΄ και 193 χλμ./ώρα.
Η πληρέστατη έκδοση Trend με τους 100 ίππους κοστίζει 14.200 ευρώ και 15.750 με τους 125 ίππους. Οι τιμές αυτές είναι με το όφελος της απόσυρσης. Υπάρχουν και οι πλουσιότερες εκδόσεις Sport και Titanium που, χωρίς απόσυρση, ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ, ενώ ο κινητήρας των 125 ίππων θα συνδυάζεται επίσης με τα τετράπορτα και τα station wagon αμαξώματα.
Τα επόμενα μοντέλα που θα εφοδιαστούν με τον 1.0 Ecoboost θα είναι το C-Max αλλά και το καινούργιο B-Max.
πηγή:pro.com.gr
Γιατί οι εποχές έχουν αλλάξει και σήμερα οι κινητήρες του ενός λίτρου είναι πανίσχυροι και αρχίζουν να χρησιμοποιούνται και σε μεγαλύτερα από ό,τι συνήθως μοντέλα.
Ειδικά για τον καινούργιο, ευρωπαϊκό κινητήρα της FORD, χρειάστηκαν πολλά χρόνια εξέλιξης και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Γιατί μπορεί να είναι μικρός σε μέγεθος, έχοντας τρικύλινδρο μπλοκ μεγέθους όσο ένα φύλλο χαρτί Α4(!), τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του όμως θυμίζουν σύνολα 1.6 λίτρων, με την καμπύλη της ροπής να παραπέμπει σε πετρελαιοκινητήρες.
Με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει 100 ή 125 ίππους, με τη ροπή των 170Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.400 σ.α.λ. Οι αντίστοιχες τιμές μέσης κατανάλωσης για τις δύο εκδόσεις είναι 4,8 και 5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 109 και 114 γραμμ./χλμ.
Η έκδοση των 100 ίππων συνδυάζεται με κιβώτιο πέντε σχέσεων και το πεντάπορτο Focus χρειάζεται 12,5΄΄ για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 185 χλμ./ώρα. Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση των 125 ίππων, η οποία έχει κιβώτιο έξι σχέσεων, είναι 11,3΄΄ και 193 χλμ./ώρα.
Η πληρέστατη έκδοση Trend με τους 100 ίππους κοστίζει 14.200 ευρώ και 15.750 με τους 125 ίππους. Οι τιμές αυτές είναι με το όφελος της απόσυρσης. Υπάρχουν και οι πλουσιότερες εκδόσεις Sport και Titanium που, χωρίς απόσυρση, ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ, ενώ ο κινητήρας των 125 ίππων θα συνδυάζεται επίσης με τα τετράπορτα και τα station wagon αμαξώματα.
Τα επόμενα μοντέλα που θα εφοδιαστούν με τον 1.0 Ecoboost θα είναι το C-Max αλλά και το καινούργιο B-Max.
πηγή:pro.com.gr