Η νέας γενιάς E 200 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, σε τέτοιο βαθμό
μάλιστα, που τη ...λιγουρευόμαστε ακόμη κι εμείς, ηλικίες δηλαδή πολύ
μικρότερες από εκείνες στις οποίες συνηθίζει να απευθύνεται πολλά χρόνια
τώρα η σειρά Ε, με το ανέκαθεν συντηρητικό προφίλ.
Ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας, είναι πρώτα απ' όλα ένα προϊόν κύρους. Η Mercedes αντιπροσωπεύει αυτή την αντίληψη με πειστικό τρόπο και ζει για να το επιτυγχάνει. Απόδειξη, η κατάκτηση της εμπορικής κορυφής στην ιδιαίτερα απαιτητική αυτή κλάση, επί σειρά όχι ετών, αλλά δεκαετιών. Κάθε νέος εκπρόσωπος με το επιβλητικό αστέρι στο καπό αποτελεί πεδίο εφαρμογής νέων τεχνολογιών, χαράσσοντας τον δρόμο σε αρκετούς κατασκευαστές με βαρύ όνομα.
Σε ό,τι αφορά το αισθητικό σκέλος, πραγματοποιήθηκαν σταδιακά βήματα προόδου, ακολουθήθηκαν όντως νέες σχεδιαστικές τάσεις, ποτέ όμως αυτές δεν άγγιξαν τα άκρα, χωρίς μάλιστα να εγκαταλειφθεί η βασική και καθιερωμένη γραμμή στη μεσαία-μεγάλη "limo" της εταιρείας. Μία Mercedes E-Class απαιτείται να διαφυλάσσει τη συνέχεια, να εκφράζει την εξέλιξη και να τιμά το διαχρονικό, σε σημείο κλασικού, χαρακτήρα της.
Για το εσωτερικό της, ότι και να πούμε την αδικεί. Πραγματικά ποιοτικό, με τα υλικά και τη συναρμογή να απαντούν αποστομωτικά στο ερώτημα «γιατί κάποια πράγματα κοστίζουν τόσο;». Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι μεγάλοι, το φινίρισμα άψογο και ο διάκοσμος είναι προσεγμένος και στην τελευταία λεπτομέρεια. Τα καθίσματα είναι άνετα και στο ταξίδι δεν θα αργήσεις να νιώσεις «πρίγκιπας». Η E 200 ξεκινά από τα 47.500 ευρώ, προσφέροντας υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, τόσο ασφάλειας (πληθώρα αερόσακων και ηλεκτρονικών συστημάτων), όσο και άνεσης (απουσιάζουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου και το δερμάτινο σαλόνι). Η πρώτη έκδοση διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Όπως συμβαίνει δε με όλες τις Mercedes, αν το αντέχει η τσέπη του ιδιοκτήτη, ο εξοπλισμός μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο της ...S-Class!
Στο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων ενσωματώθηκε ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων, αντικαθιστώντας τον μηχανικό κομπρέσορα. Οι λόγοι που έγινε αυτό είναι τρεις: υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Το νέο μοτέρ υιοθετεί σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό με εξελιγμένα μπεκ (η πίεση του ψεκασμένου καυσίμου αγγίζει τα 140 bar). Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα η ισχύς να φτάσει τους 184 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. Το σπουδαιότερο, όμως, είναι η ροπή των σχεδόν 28 kgm, που είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.800 σ.α.λ. Σημειώστε πως η χροιά του εκπεμπόμενου ήχου κατάφερε να εναρμονιστεί με τα απαιτητικά στάνταρ της εταιρείας. Ορκίζεσαι πως μπροστά σου ζει και αναπνέει ένα σύνολο με διπλάσια κυβικά εκατοστά, αλλά και περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους, τόσο ομαλή είναι η λειτουργία του κινητήρα.
Οκτώ ημέρες συμβίωσης με αυτή την E 200 αρκούν για να βγάλεις το καπέλο στους μηχανικούς της Στουτγάρδης. Ξεχνάς μεμιάς την παγιωμένη άποψη που θέλει να ξεπερνά ο κυβισμός τα δυο (τουλάχιστον) λίτρα για να κινηθεί αξιοπρεπώς κάθε μεγάλη Merc. Εδώ, η ροπή του υπερτροφοδότη κάνει την εμφάνισή της από τις χαμηλές στροφές, σπρώχνοντας με φιλότιμο το υψηλό απόβαρο και γράφοντας σεβαστά νούμερα στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'', τελική ταχύτητα 236 χλμ./ώρα).
Υποδειγματικά άνετη στην κύλιση, σπουδαγμένη στη φιλική χρήση, εσωτερικά απομονωμένη από την εξωτερική βαβούρα και, προπαντός, ποιοτική με το «Π» κεφαλαίο. Σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών νίκησε τον πρότερο εαυτό της. Περισσότερο μεστή στις αντιδράσεις, κλείνει λίγο την ψαλίδα (σε επίπεδο επικοινωνίας) που την χωρίζει από τον «αιώνιο εχθρό», τη σειρά 5 της BMW. Χωρίς να επιθυμεί ποτέ να εξισωθεί μαζί της.
Ακόμη και η χαρακτηριστική ελαφρότητα στην αίσθηση του τιμονιού, ή η ραθυμία του αυτόματου κιβωτίου (στην έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής), ανασύρουν στην επιφάνεια μια αγχολυτική αρχοντιά στους παραδοσιακούς πελάτες της. Επιπλέον, ο τεχνολογικός πλουραλισμός στα συστήματα ασφάλειας δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το πόσο βάθος διαθέτει σαν αυτοκίνητο η νέα Ε. Μαζί της, η καθημερινότητα αποκτά εξευγενισμένο ύφος, ενώ οι προσωπικοί εκνευρισμοί τίθενται δραστικά εκτός προγράμματος. Είναι μερικά πράγματα που πρέπει να τα βιώσεις πριν καν σχηματίσεις γνώμη και πολύ περισσότερο την εκφέρεις. Στην καμπίνα της E 200 είσαι σε θέση να εκμηδενίσεις αποστάσεις χωρίς να το αντιληφθείς. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, πολλά αυτοκίνητα είναι σε θέση να το καταφέρουν. Εκείνο που δεν μπορούν να επιτύχουν συγκριτικά με την E 200, είναι να σε αποβιβάσουν στο τέλος της ημέρας «ατσαλάκωτο», με περίσσια όρεξη για ακόμη ένα ταξίδι ίδιας χιλιομετρικής απόστασης.
Οι τιμές ξεκινούν απο 45.049 με απόσυρση
πηγή:skai.gr
Ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας, είναι πρώτα απ' όλα ένα προϊόν κύρους. Η Mercedes αντιπροσωπεύει αυτή την αντίληψη με πειστικό τρόπο και ζει για να το επιτυγχάνει. Απόδειξη, η κατάκτηση της εμπορικής κορυφής στην ιδιαίτερα απαιτητική αυτή κλάση, επί σειρά όχι ετών, αλλά δεκαετιών. Κάθε νέος εκπρόσωπος με το επιβλητικό αστέρι στο καπό αποτελεί πεδίο εφαρμογής νέων τεχνολογιών, χαράσσοντας τον δρόμο σε αρκετούς κατασκευαστές με βαρύ όνομα.
Σε ό,τι αφορά το αισθητικό σκέλος, πραγματοποιήθηκαν σταδιακά βήματα προόδου, ακολουθήθηκαν όντως νέες σχεδιαστικές τάσεις, ποτέ όμως αυτές δεν άγγιξαν τα άκρα, χωρίς μάλιστα να εγκαταλειφθεί η βασική και καθιερωμένη γραμμή στη μεσαία-μεγάλη "limo" της εταιρείας. Μία Mercedes E-Class απαιτείται να διαφυλάσσει τη συνέχεια, να εκφράζει την εξέλιξη και να τιμά το διαχρονικό, σε σημείο κλασικού, χαρακτήρα της.
Για το εσωτερικό της, ότι και να πούμε την αδικεί. Πραγματικά ποιοτικό, με τα υλικά και τη συναρμογή να απαντούν αποστομωτικά στο ερώτημα «γιατί κάποια πράγματα κοστίζουν τόσο;». Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι μεγάλοι, το φινίρισμα άψογο και ο διάκοσμος είναι προσεγμένος και στην τελευταία λεπτομέρεια. Τα καθίσματα είναι άνετα και στο ταξίδι δεν θα αργήσεις να νιώσεις «πρίγκιπας». Η E 200 ξεκινά από τα 47.500 ευρώ, προσφέροντας υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, τόσο ασφάλειας (πληθώρα αερόσακων και ηλεκτρονικών συστημάτων), όσο και άνεσης (απουσιάζουν μόνο οι ζάντες αλουμινίου και το δερμάτινο σαλόνι). Η πρώτη έκδοση διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Όπως συμβαίνει δε με όλες τις Mercedes, αν το αντέχει η τσέπη του ιδιοκτήτη, ο εξοπλισμός μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο της ...S-Class!
Στο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων ενσωματώθηκε ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων, αντικαθιστώντας τον μηχανικό κομπρέσορα. Οι λόγοι που έγινε αυτό είναι τρεις: υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Το νέο μοτέρ υιοθετεί σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό με εξελιγμένα μπεκ (η πίεση του ψεκασμένου καυσίμου αγγίζει τα 140 bar). Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα η ισχύς να φτάσει τους 184 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. Το σπουδαιότερο, όμως, είναι η ροπή των σχεδόν 28 kgm, που είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.800 σ.α.λ. Σημειώστε πως η χροιά του εκπεμπόμενου ήχου κατάφερε να εναρμονιστεί με τα απαιτητικά στάνταρ της εταιρείας. Ορκίζεσαι πως μπροστά σου ζει και αναπνέει ένα σύνολο με διπλάσια κυβικά εκατοστά, αλλά και περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους, τόσο ομαλή είναι η λειτουργία του κινητήρα.
Οκτώ ημέρες συμβίωσης με αυτή την E 200 αρκούν για να βγάλεις το καπέλο στους μηχανικούς της Στουτγάρδης. Ξεχνάς μεμιάς την παγιωμένη άποψη που θέλει να ξεπερνά ο κυβισμός τα δυο (τουλάχιστον) λίτρα για να κινηθεί αξιοπρεπώς κάθε μεγάλη Merc. Εδώ, η ροπή του υπερτροφοδότη κάνει την εμφάνισή της από τις χαμηλές στροφές, σπρώχνοντας με φιλότιμο το υψηλό απόβαρο και γράφοντας σεβαστά νούμερα στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7'', τελική ταχύτητα 236 χλμ./ώρα).
Υποδειγματικά άνετη στην κύλιση, σπουδαγμένη στη φιλική χρήση, εσωτερικά απομονωμένη από την εξωτερική βαβούρα και, προπαντός, ποιοτική με το «Π» κεφαλαίο. Σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών νίκησε τον πρότερο εαυτό της. Περισσότερο μεστή στις αντιδράσεις, κλείνει λίγο την ψαλίδα (σε επίπεδο επικοινωνίας) που την χωρίζει από τον «αιώνιο εχθρό», τη σειρά 5 της BMW. Χωρίς να επιθυμεί ποτέ να εξισωθεί μαζί της.
Ακόμη και η χαρακτηριστική ελαφρότητα στην αίσθηση του τιμονιού, ή η ραθυμία του αυτόματου κιβωτίου (στην έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής), ανασύρουν στην επιφάνεια μια αγχολυτική αρχοντιά στους παραδοσιακούς πελάτες της. Επιπλέον, ο τεχνολογικός πλουραλισμός στα συστήματα ασφάλειας δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το πόσο βάθος διαθέτει σαν αυτοκίνητο η νέα Ε. Μαζί της, η καθημερινότητα αποκτά εξευγενισμένο ύφος, ενώ οι προσωπικοί εκνευρισμοί τίθενται δραστικά εκτός προγράμματος. Είναι μερικά πράγματα που πρέπει να τα βιώσεις πριν καν σχηματίσεις γνώμη και πολύ περισσότερο την εκφέρεις. Στην καμπίνα της E 200 είσαι σε θέση να εκμηδενίσεις αποστάσεις χωρίς να το αντιληφθείς. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, πολλά αυτοκίνητα είναι σε θέση να το καταφέρουν. Εκείνο που δεν μπορούν να επιτύχουν συγκριτικά με την E 200, είναι να σε αποβιβάσουν στο τέλος της ημέρας «ατσαλάκωτο», με περίσσια όρεξη για ακόμη ένα ταξίδι ίδιας χιλιομετρικής απόστασης.
Οι τιμές ξεκινούν απο 45.049 με απόσυρση
πηγή:skai.gr