Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Τα μίνι που δεν πληρώνουν τέλη!

Τα μίνι είναι συνώνυμα της οικονομίας. Πλέον, αυξάνονται συνεχώς και αυτά που δεν υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη τους να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 τους βρίσκονται κάτω από το «νόμιμο» όριο των 100 γρ./χλμ.

 Σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος, τα Ι.Χ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 100 γρ./χλμ., δεν πληρώνουν το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας, λόγω του ότι επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον από τα υπόλοιπα. Σήμερα λοιπόν, στην αγορά μπορεί να βρει κανείς ΧΧ μίνι μοντέλα που τουλάχιστον σε μια από τις εκδόσεις τους δεν «υποχρεώνουν» τον ιδιοκτήτη τους να καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας. Τα αυτοκίνητα αυτά, σε σχέση με ανταγωνιστικά τους μοντέλα που ξεπερνούν τα 100 γρ.CO2 ανά χλμ., προσφέρουν ένα σεβαστό όφελος στον αγοραστή τους, ειδικά εάν αυτό αναχθεί σε βάθος 5ετίας. Ταυτόχρονα, όπως είναι λογικό, αυτά τα μοντέλα συνοδεύονται και από πολύ χαμηλές καταναλώσεις. Πρέπει να τονίσουμε βέβαια πως αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι τα πιο οικονομικά της αγοράς, σίγουρα όμως συγκαταλέγονται στα πλέον οικονομικά.

Σε κάθε περίπτωση, αποκτώντας ένα από αυτά τα μίνι μόνο να χαμογελάτε μπορείτε όταν στο τέλος του χρόνου ακούτε συζητήσεις ανθρώπων που γκρινιάζουν για τα αυξημένα τέλη και τα ακριβά καύσιμα. Ας τα δούμε αναλυτικά.
 » Fiat 500 0,9 TwinAir
 Το Fiat 500 TwinAir είναι το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 της αγοράς. Αλλά και πέρα από αυτό, το σύγχρονο 500αράκι της Fiat αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με έντονη προσωπικότητα που αντλεί έμπνευση από το δημοφιλές 500αράκι του παρελθόντος. Όπως και το αμάξωμά του, έτσι και το εσωτερικό του είναι επηρεασμένο από το γενικότερο ρετρό χαρακτήρα του οχήματος ως προς τη σχεδίασή του, ενώ σε συνδυασμό και με το παιχνίδισμα των χρωμάτων, δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον.
Στο δρόμο, κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου αποτελεί ο επιτυχημένος συνδυασμός της ευελιξίας στις αστικές μετακινήσεις με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, ανεξαρτήτως διαδρομής. Το περισσότερο ενδιαφέρον όμως, συγκεντρώνει ο turbo κινητήρας των μόλις 875 κ.εκ. και 2 κυλίνδρων (TwinAir), που αποδίδει 85 ονομαστικούς ίππους και κινεί σβέλτα το 500αράκι, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2, 95 γρ./χλμ.

Η τεχνική του… ταυτότητα
Κυβισμός (κ.εκ.): 875
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 85/5.500*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 145/1.900*
0-100 χλμ./ώρα: 11,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 173
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,1*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 95*

Χώρος αποσκευών: 185 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Τιμή: 13.750 ευρώ
Τιμή με απόσυρση: 13.450 ευρώ, Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα και air condition.

Εκπομπές CO2: 95 γρ./χλμ
Info: Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το Fiat 500C 0,9 TwinAir

 » Kia Picanto 1,0
 Με μήκος στα 3,595 μέτρα, το νέο Kia Picanto είναι ένα από τα μεγαλύτερα μίνι μοντέλα της αγοράς και, σε σχέση με το προηγούμενο, είναι μακρύτερο κατά 60 χλστ. Τα 15 εξ αυτών έχουν προστεθεί στο μεταξόνιο που φτάνει στα 2.385 χλστ. και τοποθετείται πλέον, άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το Picanto να προσφέρει πλέον πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες. Από εκεί και πέρα όμως, ένα ακόμη πλεονέκτημα του δεύτερης γενιάς Picanto, είναι η ύπαρξη στη γκάμα του καινούργιου 3κύλινδρου 1.000άρη βενζινοκινητήρα της Kia που εκπέμπει 99 γρ. CO2 ανά χλμ., εξασφαλίζοντας έτσι μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Οδηγικά, το νέο Picanto εμφανίζεται αρκετά σταθερό και σίγουρο στην ευθεία ή και τις στροφές, παρά την απουσία του ESP. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν αυξήσει τον κύκλο στροφής στα 9,8 μέτρα (από 9,4), χωρίς πάντως εν τέλει το Picanto να χάνει την «αστική» του ευελιξία.


Η τεχνική του… ταυτότητα
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 69/6.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/3.500
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 153
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,2*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 200 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Τιμή: 9.290 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 8.750 ευρώ
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα και air condition.

Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.

 » Renault Twingo 1,5 dCi
 To πρόσφατα ανανεωμένο Renault Τwingo υιοθετεί στη γκάμα του μια πολύ ενδιαφέρουσα πετρελαιοκίνητη έκδοση με εξελιγμένο μοτέρ 1,5 λίτρων τεχνολογίας, το βασικό χαρακτηριστικό του οποίου είναι ότι έχει μέση κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 90 γρ./χλμ., οπότε και προφανώς εξαιρείται από τα τέλη κυκλοφορίας. Σχεδιαστικά, το Twingo είναι σαφώς πιο επίκαιρο και πιο μοντέρνο από ποτέ, συνδυάζοντας ευφάνταστη αισθητική και έντονα νεανικό προφίλ. Οδηγώντας το ανανεωμένο Twingo πρόσφατα στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, προέκυψε πως το γαλλικό μίνι παραμένει πολύ καλό στο δρόμο, παρέχοντας καλά επίπεδα άνεσης και σημαντική ευελιξία κατά την κίνηση στην πόλη. Τέλος, θυμίζουμε πως το ανανεωμένο Renault Twingo μπορεί να αποκτηθεί και με μοτέρ βενζίνης 1,2 λίτρων 75 ίππων, ενώ υπάρχουν και πιο ισχυρές εκδόσεις GT Gordini και RS.

Η τεχνική του… ταυτότητα
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 85/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/1.750
0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 185
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,4*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 90*
Χώρος αποσκευών: - λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Τιμή τιμοκαταλόγου: 12.990 ευρώ
Εξοπλισμός: ABS, αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού/πλευρικούς, cruise control, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικούς και ρυθμιζόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, air condition και ζάντες αλουμινίου.

Εκπομπές CO2: 90 γρ./χλμ

  smart fortwo 61/71 mhd
 Το απόλυτο μέσο μεταφοράς εντός πόλεως, που έχει ήδη ανακηρυχθεί σε… κινούμενο fashion icon, στις αρχικές εκδόσεις του 1.000άρη κινητήρα του με τους 61 και 71 ίππους, διαθέτει το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2. Επιπλέον αυτού, το μήκους μόλις 2.695 χλστ. fortwo είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις αστικές μετακινήσεις και οικονομικό σε κατανάλωση. Παράλληλα, το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενισχύει την άνεση στην πόλη, αν και δε διακρίνεται για τη «γρηγοράδα» του στις αλλαγές. Βέβαια, ο οδηγός του δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, αφού λόγω του κοντού μεταξονίου και της σφιχτής ανάρτησης, εμφανίζει «νευρικότητα», με το ESP να επεμβαίνει ταχέως και συνεχώς. Ωστόσο, οι αποκλειστικά 2 επιβάτες του δε θα στριμωχτούν, αφού νιώθουν ότι βρίσκονται σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο, με το χώρο πίσω από τα καθίσματα να επαρκεί για αποσκευές όγκου 220 λίτρων.

Η τεχνική του… ταυτότητα
Κυβισμός (κ.εκ.): 999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 71/5.800*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 92/4.500*
0-100 χλμ./ώρα: 14,4 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 145
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,3*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 97*
Χώρος αποσκευών: 220 λτ.
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Τιμή: 10.800 ευρώ (61 PS) / 12.250 ευρώ (71 PS),
Τιμή με απόσυρση: 10.038 ευρώ (61 PS) / 11.836 ευρώ (71 PS)
Εξοπλισμός: ESP, 2 αερόσακοι

Εκπομπές CO2: 97 γρ./χλμ
Info: Ίδιες εκπομπές CO2 και μηδενικά τέλη διαθέτει και το smart fortwo cabrio 71 mhd. smart λύση και το diesel. To fortwo 0,8 dci 54PS έχει εκπομπές CO2 86 γρ./χλμ., κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και τιμή τιμοκαταλόγου από 12.850 ευρώ.

  Toyota iQ 1,0
H εξωτερική εικόνα του Toyota iQ διαθέτει τη δική της έντονη προσωπικότητα, γεγονός που αφορά και στο μινιμαλιστικής σχεδίασης εσωτερικό, με την αρκετά καλή ποιότητα και τους χώρους για 3+1 επιβάτες. To iQ ελίσσεται με μεγάλη ευκολία στους πηγμένους δρόμους των πόλεων, ενώ παράλληλα εκπλήσσει με τον τρόπο που συνδυάζει την άνεση με την οδική συμπεριφορά δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι ενός με μήκος κάτω των 3,0 μέτρων. Επιπλέον, το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου έχει την απαραίτητη ζωηράδα και προπάντων, δεν «καίει» εκπέμποντας κάτω από 100 γρ./χλμ. CO2 και εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Σημαντικό στοιχείο του iQ αποτελεί και η πληρότητα εξοπλισμού από την αρχική κιόλας έκδοσή του, όπου θα ξεχωρίσουμε την παρουσία 9 αερόσακων, μεταξύ των οποίων και εκείνον που βρίσκεται πάνω στο πίσω παρμπρίζ.

Η τεχνική του… ταυτότητα
Κυβισμός (κ.εκ.): 998
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): 70/5.970
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 97/4.550
0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,4*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 99*
Χώρος αποσκευών: 32 λτ
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Τιμή: 13.340 ευρώ, Τιμή με απόσυρση: 12.417 ευρώ
Εξοπλισμός:ESP, 9 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition και ζάντες αλουμινίου.

Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.